Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerP
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 24-07 09:56
Hi allen,

Ik heb enige tijd een aantal Harman Kardon Citation speakers in huis. Vier reguliere slimme speakers (Citation One), een soundbar (Multibeam 700) en een subwoofer (Citation Sub S) die met de soundbar zou moeten verbinden. Los van dat ik sowieso bij de Citation One speakers verbindings problemen ervaar (ik krijg geregeld 'log in via de Google Home app' te horen, wat betekent dat er geen actieve verbinding is met het netwerk), heb ik nu ook een uitdaging met het koppelen van de subwoofer aan de soundbar.
Ik heb onlangs een vierde Deco X20 node aangesloten op mijn bestaande mesh netwerk om mijn netwerk wat te stabiliseren qua dekking in huis. Sinds die vierde nedo is aangesloten, merk ik dat de soundbar de subwoofer niet meer lijkt te vinden en er dus ook geen verbinding mee te maken valt. Als ik wat rondzoek op dit issue, dan lijkt er een mogelijk probleem te zitten rondom de 2,4 ghz frequentie, echter wordt dat voor mij iets te technisch en weet ik niet goed hoe ik dit kan oplossen. Is er iemand die bekend is met dit probleem en hoe dit op te lossen is? Ik maak vooralsnog geen gebruik van een gastnetwerk of IoT netwerk.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 16:23
Heb je je Deco's bedraad aangesloten (wired backhaul)?
De 2.4 Ghz frequentie is doorgaans zo vol en druk dat je die eigenlijk zoveel mogelijk wilt vermijden.
Niet alleen Wifi zit op 2.4, ook Bluetooth, Zigbee, Z-Wave, je magnetron en de buren (en nog meer)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Waar staan de Deco's tov de Citations?

Idealiter heb zitten alle Citations op hetzelfde accesspoint (Deco node). Het kan zijn dat je door het toevoegen van de extra node in de categorie "overdaad schaadt" terecht bent gekomen en de Citations te veel keuze hebben om zich te verbinden met de wifi.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerP
Dank voor jullie reacties! Zowel de speakers als de Deco X20 nodes staan verspreid door het huis, waardoor ze inderdaad ook gevarieerd (en helaas draadloos) gekoppeld staan (ze koppelen aan de dichtstbijzijnde node waar de verbinding het sterkst mee is). Ik kan volgens mij in de Deco-app wel aangeven welke speakers aan welke nodes gekoppeld moeten worden en of dat met 2,4ghz of met 5ghz zou moeten. Ik zal dat vanmiddag eens proberen, echter maakt de subwoofer in principe geen verbinding met het wifinetwerk om een koppeling met de soundbar te maken volgens mij. Maargoed, het is hoe dan ook het proberen waard. Zou je in dat geval alle Citation speakers aan dezelfde node koppelen? Of alleen de soundbar?

Wellicht overbodig, maar hierbij de verdeling van de nodes:

Begande grond: Hoofd-deco (= entree van het huis waar ook de meterkast zit met het modem van Odido)
Eerste verdieping: Deco 1 (woonkamer) & Deco 2 (kantoor) hier staan 3 citation speakers, de subwoofer en de soundbar
Tweede verdieping: Deco 3 (op een slapakamer), hier staat 1 citation speaker

[ Voor 21% gewijzigd door RutgerP op 23-07-2025 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb met een andere soundbar hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk op mijn WIFI netwerk wpa3 uitgezet en aangepast naar wpa2. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerP
HansvDr schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:12:
Ik heb met een andere soundbar hetzelfde probleem gehad. Uiteindelijk op mijn WIFI netwerk wpa3 uitgezet en aangepast naar wpa2. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad.
Heb net in de settings gekeken van de Deco-app, daar staat op dit moment alleen WPA2 aangevinkt, dus ik denk dat deze oplossing bij mij niet werkt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:43
Je bent niet de enige die problemen met Harman Kardon Citation heeft zie dit topic:

Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Dat gezegd hebbende, heb je de nieuwste firmware geïnstalleerd en heb je ervoor gezorgd dat ze alleen op de 5Ghz verbinden?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerP
Ben(V) schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:14:
Je bent niet de enige die problemen met Harman Kardon Citation heeft zie dit topic:

Harman Kardon Citation ervaringen- en discussietopic

Dat gezegd hebbende, heb je de nieuwste firmware geïnstalleerd en heb je ervoor gezorgd dat ze alleen op de 5Ghz verbinden?
Ah dat topic was ik nog niet tegengekomen, dank voor het doorsturen. Ik heb ook op Reddit al het e.e.a. gelezen over de CItation speakers en dat er bij de MK1 serie (die ik ook heb...) wat hardware-matige issues zijn. De firmware is up to date voor zowel de Deco's als de Citation speakers. Alleen op 5ghz verbinden heb ik nog niet ingesteld, dat kan ik nog wel even proberen. Dank voor de tip.
Pagina: 1