kleuren laserprinter aanbeveling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokslag
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 17:57
Ik zoek een?
Ik zoek een goede kleurenlaserprinter. Geen geklooi met toners en lekken van poeder, altijd hoge kwaliteit, snelle afdruktijd en een ingebouwde scanner. Ik kies expliciet voor een laser printer omwille van het markeren met fluostift van tekst. Met een inkjet loopt dit dikwijls uit

Wat is je budget?
Maximum €1100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kleuren laser van Brother heb ik ik momenteel slechte ervaringen mee, drum moet vervangen worden, toner loopt uit en strepen op de afdrukken. Daarentegen hun zwart-wit printer HL-L2370DN werkt wel naar behoren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb af en toe een kleuren printer nodig in hoge kwaliteit, wat afgedrukt wordt zijn enkele bladen tot volledige cursussen. Ik wil eigenlijk vergelijkbaar gemak en kwaliteit als een goede office printer/scanner. De printer zal gekoppeld worden in het netwerk met ethernet en misschien ooit met Wifi.

Wat heb ik zelf gevonden?

uitvoering: Canon MF752Cdw
uitvoering: Canon i-Sensys MF842Cdw
uitvoering: Kyocera Ecosys MA3500cifx

[ Voor 3% gewijzigd door klokslag op 23-07-2025 06:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 05:35
Heb je de problemen al vanaf het begin of is dit kortgeleden begonnen?
Hoeveel prints heeft deze printer al geprint per kleur?
Heb je al eens gekeken naar de transportband of die schoon is?
Welke toners gebruik je? De originele van Brother of vervangers of hergebruikte vervangers?

Bij veel printen moet je bepaalde onderdelen vervangen na XX aantal printen.
Bij sommige goedkope merken worden de ingeleverde lege toners opnieuw gevuld en daar zijn (vaak) problemen mee.

Zelf heb ik de Brother HL-L3210CW en die print naar volle tevredenheid! Zelfs met de toners van 123Inkt, grote capaciteit.
Bij mij moeten de 4 drums na +/- 18.000 prints vervangen worden en de toner opvangbak na +/- 50.000 prints.
Als dat niet wordt gedaan, kan je op een bepaald moment prints met verstoringen krijgen.

Voor zover ik in mijn omgeving hoor en eigen ervaringen, is Brother een (zeer) goede printer met weinig problemen. Canon staat ook goed bekent, maar over Kyocera kan ik geen zinnig woord zeggen. Ik ken het merk niet.

Ik denk dat je voor jezelf alle kosten naast elkaar moet zetten, zoals:
  • Aanschafkosten printer
  • Wil je enkel- of dubbelzijdig printen
  • Kosten vervangende drums
  • Wanneer de drums vervangen moeten worden
  • Kosten vervangende toner opvangbak
  • Wanneer de toner opvangbak vervangen moet worden
  • Kosten losse toners of pakket toners
  • Zoek op internet naar reviews. (v.b. Review Brother HL-L3210CW)
Ik denk dat als je het bovenstaande lijstje naloopt, bij een nieuwe printer, dat je zelf al een heel aardig beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb een Kyocera, vergelijkbaar met je link. Gekocht omdat het een van de weinige was in mijn budget die ook dubbelzijdig kan scannen vanuit de adf

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar