Iedere avond krijg ik onterecht PW melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AncientProphecy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-09 14:19
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
uitvoering: Samsung ViewFinity S6 S60UD 24" (D600UAU) Zwart

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
In de pricewatch filters een filter op een aantal winkels toevoegen. Zowel in het overzichtscherm als op de specifieke productpagina via tandwiel. Daarna een prijsnotificatie aanzetten met een bedrag wat boven de minimale prijs ligt voor een uitgesloten winkel, maar onder de minimale prijs voor winkels die ik wél gekozen heb. Na het herhaaldelijk opnieuw instellen van het juiste bedrag (dat verspringt na melding naar 137- wat normaal is) en opnieuw de filters instellen, krijg ik de dag erna wéér de foutieve melding.

Voor de volledigheid, ook in de filterpagina heb ik de winkel uitgesloten (volgens de notificatie zou hij daar de uitgesloten winkels van moeten overnemen):
categorie: Monitors

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Geen meldingen krijgen van de uitgesloten winkels, wel een melding wanneer een gekozen winkel onder de prijsgrens komt.

Indien relevant, voeg een screenshot toe
1: (Opnieuw) Instellen van prijsalert -> Storage Island lijkt de boosdoener. Saillant detail, de prijs in de pricewatch blijft op 150 staan, ondanks de notificicaties in de screenshots hieronder & wat de webpagina aangeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXCaUR1wxym23nDIdk5BWAwa3u4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ugJwjnlKNxiyce5hJ4VwXuaL.png?f=fotoalbum_large

2: Alle alerts die ik afgelopen tijd heb ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTuxqwX4pHfIaA1LHGFS99yvVe8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rmSWL2q5XXbtbKVenqVVVE5T.png?f=user_large

3: Bewijs van uitgesloten winkel met exact die prijs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suAR5R37Z3uRh5TbrtDeJQceJME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aFJh1KiWlLKlL8KvjXIg2MGN.png?f=fotoalbum_large

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Linux Laptop, Brave browser.. maar lijkt me verder weinig relevant.

[ Voor 14% gewijzigd door AncientProphecy op 23-07-2025 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je de alert ingesteld voor of nadat je die winkel had uitgesloten? Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar kan mij indenken dat het filter niet retroactief wordt toegepast als er al een alert was aangemaakt en een shop wordt toegevoegd aan het filter. Daar zou dan de bug moeten zitten.

Wel vervelend om het elke dag dan te krijgen, ipv 1x wanneer het voor het eerst onder je gewenste prijs komt en daar ook blijft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AncientProphecy
Initieel het filter in het overzichtscherm voor ik de melding aan zet. Daarna ook op die productpagina via tandwiel (screenshot 2) en de melding aangepast. Daarna de melding verwijderd en opnieuw aangemaakt na beide filters in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AncientProphecy
Oh, overigens heb ik dat denk ik niet goed verwoord! Ik krijg de melding elke dag omdat ik het steeds probeer op te lossen. Zie nu dat ik het heb doel lijken dat ik elke dag de melding krijg zonder aanpassen, ik zal het topic hierop aanpassen. De notificatie gaat na een melding automatisch naar een lager bedrag (137, waarna ik dus helemaal geen medling meer ga krijgen van de winkels die ik wel wil.

Topictitel mag ik niet aanpassen, hij was initieel te lang en na afkappen klinkt het probleem anders, excuus. Wel de symptomen beter beschreven in de hoop dat jullie er iets mee kunnen :)

[ Voor 19% gewijzigd door AncientProphecy op 23-07-2025 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

crisp

Devver

Pixelated

Er zijn 2 verschillende shopfilter; een WEL-filter en een GEEN-filter. Die laatste wordt gebruikt voor de pricealerts, en daar heb je zo te zien NBB.com niet uitgesloten. Als je de alert instelt op 180 euro dan zal die dus op de prijs van NBB.com triggeren.

Wat hier extra verwarrend is is het feit dat we in de notificatie geen rekening houden met het shopfilter en daar dus de nog lagere prijs van Computer Connections vermelden (en daar waarschijnlijk ook de nieuwe alertprijs op baseren).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:32:
Had je de alert ingesteld voor of nadat je die winkel had uitgesloten? Ik weet niet of het echt uitmaakt, maar kan mij indenken dat het filter niet retroactief wordt toegepast als er al een alert was aangemaakt en een shop wordt toegevoegd aan het filter. Daar zou dan de bug moeten zitten.
Nee, het filter wordt niet opgeslagen bij de alert. Als je achteraf dus je GEEN-filter aanpast geldt dat meteen voor al je price-alerts.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AncientProphecy
crisp schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:15:
Er zijn 2 verschillende shopfilter; een WEL-filter en een GEEN-filter. Die laatste wordt gebruikt voor de pricealerts, en daar heb je zo te zien NBB.com niet uitgesloten. Als je de alert instelt op 180 euro dan zal die dus op de prijs van NBB.com triggeren.

Wat hier extra verwarrend is is het feit dat we in de notificatie geen rekening houden met het shopfilter en daar dus de nog lagere prijs van Computer Connections vermelden (en daar waarschijnlijk ook de nieuwe alertprijs op baseren).
Aah, het was mij niet duidelijk dat het specifiek om een GEEN-filter gaat bij uitsluiten. Wat ik namelijk had gedaan was eerst een paar vinkjes bij "GEEN" gezet en bedacht me toen "dit is te veel werk", daarna heb ik het filter naar "WEL" gezet en alleen alles aangevinkt wat ik wel wilde zien. Blijkbaar onthoud hij op de achtergrond óók het GEEN filter (wat dus niet inzichtelijk is) en dát filter toonde hij bij de notificatie.

Maar omdat je dit filter dus nergens anders ziet en je wel winkels uitgesloten ziet worden lijkt het alsof hij dan dus van de lijst winkels alles uitsluit wat niet in de WEL filter zit, terwijl hij dus de onzichtbare (en in mijn geval dus onvolledige) GEEN filter pakt.

Niet direct een bug dan misschien, maar zeker wel een puntje qua gebruikerservaring IMHO.

Bedankt voor de snelle en heldere reactie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad niet bepaald intuitief, een beetje inherent aan het feit dat het hele shopfilter later pas is toegevoegd en ook binnen het pricealert proces dus een 'afterthought' is. dat zullen we ooit een keer nog moeten verbeteren...

Intentionally left blank

Pagina: 1