[FP] Sneltoets Alt+shift+s verstuurt reactie i.p.v. rapport

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Reacties onder artikelen op de frontpage.

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
- Vind een reactie waar je wat van vindt en klik 'Rapporteer'
- Type je frustratie van je af, haal adem, wis je bericht en formuleer een constructieve feedback waarom het bericht over de schreef gaat voor de admins.
- Gebruik de sneltoets 'Alt+Shift+S' om je bericht te verzenden.

Er zijn nu 2 opties:
A) Je had al wat geschreven in een normaal Reactie-veld. Dat bericht wordt nu verzonden.
B) Als je geluk hebt, was de reactie nog leeg. Dan krijg je enkel de foutmelding "Geen reactie ingevoerd.".

Hoe dan ook ben je je rapport-melding kwijt, die kun je opnieuw gaan typen. :o

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Ik had verwacht dat Alt+shift+S gewoon de report zou verzenden.

Indien relevant, voeg een screenshot toe
Laat maar weten. :P

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Firefox op Linux

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 22-07-2025 22:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48

crisp

Devver

Pixelated

Het reactieformulier heeft inderdaad een accesskey="s" maar het rapporteerformulier niet. Ik denk dat de makkelijkste fix is het daar ook toe te voegen, maar de vraag is welke de browser dan zal triggeren... Dat zullen we dus moeten testen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even gekeken, en verschillende browsers gaan hier verschillend mee om 8)7

Chrome triggert wel de laatst gedefinieerde accesskey, terwijl Firefox dan met Alt+shift+s toggelt tussen de verschillende elementen en je dan alsnog enter moet gebruiken. Sowieso wordt het gebruik van accesskeys tegenwoordig ontraden en gaan er ook stemmen op om bijvoorbeeld Cmd/Ctrl+Enter te ondersteunen (en dan puur wanneer de focus in de textarea is).

Ik denk dat dit dus uiteindelijk een UX en accessibility vraagstuk is, en we van daaruit moeten gaan kijken hoe we eventuele conflicten kunnen voorkomen (bij het gebruik van een modal zou je bijvoorbeeld de main-content een 'inert'-attribuut kunnen geven zodat deze geen events meer kan krijgen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien kun in ieder geval de main accesskey tijdelijk disablen als de rapporteer-pop-up actief is, als dat mogelijk is. Zo voorkom je in ieder geval men per ongeluk een reactie verstuurt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@crisp Dit exacte probleem speelt ook bij de pop-up van "Stuur een bericht naar de adverteerder" in V&A, als er reacties op de advertentie toegestaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja inderdaad, het "inert" maken van de achterliggende content zou dat daar ook oplossen. Ik denk dat we dat maar sowieso moeten gaan doen.

Intentionally left blank

Pagina: 1