Ik ben op zoek naar 2.5" HDD's die gebouwd zijn om 24/7 in een datacenter omgeving te draaien. Momenteel heb ik hele oude SAS schijven, die zijn en te klein en beginnen kuren te vertonen.
Er zal weinig load zijn, een aantal VM's die grotendeels staan te idlen. Dus het hoeft allemaal niet super snel te zijn, maar wel betrouwbaar, geen zin dat ze na een jaartje al stuk gaan. Daarnaast moeten ze in een RAID(-5) opstelling kunnen draaien.
Via de Pricewatch kwam ik bijvoorbeeld uitvoering: Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB tegen, maar als ik de reviews lees:
- Binnen 4 jaar overleden
- SMR-technologie (geen idee of dit slecht is?)
- Na 3 maanden stuk
- Werkt, maar niet beslist niet ideaal voor RAID
- Erg onbetrouwbaar
Klinkt niet allemaal positief.
Waar moet ik op letten? Wat moet ik vermijden? Wel of geen SMR? Wat is het alternatief?
Thanks!
Er zal weinig load zijn, een aantal VM's die grotendeels staan te idlen. Dus het hoeft allemaal niet super snel te zijn, maar wel betrouwbaar, geen zin dat ze na een jaartje al stuk gaan. Daarnaast moeten ze in een RAID(-5) opstelling kunnen draaien.
Via de Pricewatch kwam ik bijvoorbeeld uitvoering: Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 2TB tegen, maar als ik de reviews lees:
- Binnen 4 jaar overleden
- SMR-technologie (geen idee of dit slecht is?)
- Na 3 maanden stuk
- Werkt, maar niet beslist niet ideaal voor RAID
- Erg onbetrouwbaar
Klinkt niet allemaal positief.
Waar moet ik op letten? Wat moet ik vermijden? Wel of geen SMR? Wat is het alternatief?
Thanks!
EU DNS: 86.54.11.100