Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Hallo
Mijn RAM modules knipperen rood op het moederbord.
Het geheugen heeft op de bovenkant zo een RGB streep en die geven altijd leuke kleurtjes.

Maar nu ineens knipperen bijde modulles rood en dat veranderd dus ook niet van kleur meer.
Voor zo ver ik het kan zien draait de PC probleemloos ga wel ff wat geheugen testen zoeken.

Iemand zo iets eerder gezien? Als ik google dan gaat het steeds over een rood lampje bij het geheugen wat knipperd maar het zijn de modulles zelf die rood knipperen.
Kan er niks over vinden helaas. Heb dit ook nog nooit eerder gezien.

Het gaat om G-Skil DDR5 geheugen 2x 32gb per stuk ze draaien op 6000mhz

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Beste antwoord (via mmxmmx op 24-07-2025 14:44)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

mmxmmx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:37:
Het rood knipperen begint als ik het windows inlog scherm zie staan en mijn paswoord in moet voeren dus het geheugen knipperd niet als ik in de bios zit.

Heb alle 3D mark testen gedraait die er zijn en zit overal op high end system scores.
Ik laat het maar zo PC draait goed en mischien komen er vanzelf problemen en dan zie ik wel weer verder ik negeer het nu maar gewoon.
Dit is geen fout van je geheugen maar van (de aansturing van) het RGB-stripje erop. Dat staat los van de geheugenchips zelf. Memtest, 3D Mark, etc gaan daar niets van merken

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Al eens gekeken wat Trident Z Lighting Control zegt?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:33
of gewoon even zoeken met Google, dan vind je zoiets...

https://forum.corsair.com...d-supposed-to-be-rainbow/

[ Voor 7% gewijzigd door MijnCommentaar op 22-07-2025 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Dit topic gaat niet over mijn geheugen Ik heb G Skil en geen corsair ook het probleem is niet hetzelfde en met de aangedragen oplossingen kan ik ook niks want ik gebruik niet ICUE software en hun dus wel.

Dus de oplossing van hun met hun ICUE software heb ik niks aan. Ik gebruik geen enkel RGB software programma.

En ik had natuurlijk zelf ook al ff Google en Chat GPT gekeken

[ Voor 5% gewijzigd door mmxmmx op 22-07-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:15
Geen idee wat voor moederbord jij hebt, maar is dit niet een instelling van het moederbord zelf?
Misschien moet je extra software downloaden van je moederbord die dit kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Het rood knipperen begint als ik het windows inlog scherm zie staan en mijn paswoord in moet voeren dus het geheugen knipperd niet als ik in de bios zit.

Heb alle 3D mark testen gedraait die er zijn en zit overal op high end system scores.
Ik laat het maar zo PC draait goed en mischien komen er vanzelf problemen en dan zie ik wel weer verder ik negeer het nu maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
jovadca schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 00:30:
Geen idee wat voor moederbord jij hebt, maar is dit niet een instelling van het moederbord zelf?
Misschien moet je extra software downloaden van je moederbord die dit kan instellen.
Gigabyte B650 Gaming X AX moederbord

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

mmxmmx schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 01:37:

Dit is geen fout van je geheugen maar van (de aansturing van) het RGB-stripje erop. Dat staat los van de geheugenchips zelf. Memtest, 3D Mark, etc gaan daar niets van merken

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jovadca
Zoals FooLsKi al opmerkte is het GEEN fout van de hardware in je pc, maar van de RGB software van het mobo.

Even naar de Gigabyte site gaan en de laatste RGB software downloaden.
Met deze software kan je alles, van de RGB-instellingen, instellen of uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Na veel gedoe heb ik die ICUE software geinstalleerd en alle RGB uit gezet en dat ging goed daarna heb ik nog wat gerommeld en toen ineens was het gefixt.

Ben zo blij dat het weer goed is en bedankt voor het mee denken en zo als jullie al zijden het geheugen is niet stuk en ook de rest van de PC is goed.

Erg raar allemaal maar het werkt weer maar vraag me niet dat gekomen is.

De RGB van het moederbord heeft het trouwens nooit gedaan. Heb daar nooit werk van gemaakt wilde niet alles er uit halen en opstuuren voor garantie.

Bedankt !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
Mooi dat je het opgelost hebt en het hier ook vermeldt hebt. d:)b

Voor eventueel een volgende keer:
Vermeldt gelijk in je openingspost een lijst met onderdelen (merk + typenummer) wat er in je pc zit + besturingssysteem..
Dan kunnen we je snel- en zo goed mogelijk helpen.
Als je niet meer weet wat er in je pc zit, kan het (gratis)programma SPECCY je helpen bij het zichtbaar maken.
Pagina: 1