Eurostar Amsterdam-Londen instappen in Rotterdam toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik reis volgende week met de Eurostar van Amsterdam naar Londen. Vanwege alle nieuwsberichten over de UK Terminal in Amsterdam Centraal had ik me nooit gerealiseerd dat Rotterdam ook zo'n terminal heeft.

Nu ligt Rotterdam veel dichter bij mijn huis. Volgens de site van Eurostar is het niet toegestaan om in te stappen op een ander station dan op het kaartje staat.

Mijn vraag is nu, heeft iemand ervaring dat dit wel gewoon kan? Dus met je kaartje Amsterdam - Londen instappen in Rotterdam? Of controleren ze echt streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
Dit is een vraag die je het beste morgen aan de helpdesk kan vragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Nee dit is niet toegestaan en ze kunnen (zullen je zelfs) weigeren.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meg schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:48:
Nee dit is niet toegestaan en ze kunnen (zullen je zelfs) weigeren.
Op basis van hun eigen regels, neem ik aan? Word je echter wel gecontroleerd bij het instappen? Volgens mij niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Waarom vraag je dit als Eurostar zelf al aangeeft dat het niet toegestaan is?
Je mag het van mij rustig proberen, maar ik sta niet in voor de gevolgen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Room42 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:50:
Op basis van hun eigen regels, neem ik aan?
Word je echter wel gecontroleerd bij het instappen? Volgens mij niet.
Je gaat door de paspoortcontrole, misschien is dat wel gelinkt aan opstapplaats ook ...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:52:
[...]

Je gaat door de paspoortcontrole, misschien is dat wel gelinkt aan opstapplaats ook ...
Ah ja, Londen, daar had ik even niet meer aan gedacht, dat dat geen EU meer is. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Yaksa schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:51:
Waarom vraag je dit als Eurostar zelf al aangeeft dat het niet toegestaan is?
Je mag het van mij rustig proberen, maar ik sta niet in voor de gevolgen.
Ik vraag dit omdat de kleine regeltjes en de praktijk niet altijd hetzelfde zijn. Ik vraag naar praktijkervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
President schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:47:
Dit is een vraag die je het beste morgen aan de helpdesk kan vragen
Ze hebben alleen een chatbot. Het telefoonnummer op de site werkt niet meer (buiten gebruikmelding).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:42
La1974 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:08:
[...]

Ik vraag dit omdat de kleine regeltjes en de praktijk niet altijd hetzelfde zijn. Ik vraag naar praktijkervaring.
Maar wel een praktijkervaring met grote gevolgen.

Stel dat 100 mensen hier aangeven dat het geen probleem was, maar net als jij gaat is er wel een controle of is er net een conducteur of douanier die wel strikt de regels volgt.... Dan wordt je geweigerd en gaat je reis niet door. Wil je dat risico nemen voor wat tijdbesparing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:13
Dat is idd wel een probleem. Er is grenscontrole in Rotterdam waar je paspoort + ticket moet laten zien (engelse douaniers), maar daarvoor staan al medewerkers van Eurostar te controleren voor je überhaupt binnen komt. Kortom, niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:27
Room42 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 21:55:
[...]

Ah ja, Londen, daar had ik even niet meer aan gedacht, dat dat geen EU meer is. :)
Ook toen ze nog in de EU zaten waren ze geen deelnemer aan het Schengen verdrag. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
President schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:12:
[...]

Maar wel een praktijkervaring met grote gevolgen.

Stel dat 100 mensen hier aangeven dat het geen probleem was, maar net als jij gaat is er wel een controle of is er net een conducteur of douanier die wel strikt de regels volgt.... Dan wordt je geweigerd en gaat je reis niet door. Wil je dat risico nemen voor wat tijdbesparing?
Dat is waar. Ik denk dat ik gewoon pech heb. Gelukkig kan uitstappen vanuit Londen wel gewoon. Dus op de thuisrit heb ik het voordeel wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:03
Je kan Eurostar vragen je ticket om te boeken.
Niet het antwoord op je vraag, wel oplossing voor je probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door 99ruud99 op 22-07-2025 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vorig jaar kon ik gewoon in Rotterdam instappen in de Eurostar naar Parijs terwijl mijn vertrekstation Amsterdam was.
Telefonisch contact met de helpdesk bevestigde dat dit ook kon, echter kon het zijn dat mijn zitplek al vergeven zou zijn door de conducteur. Ik achtte de kans dat in dat kleine stukje zoiets zou zijn gebeurd als zeer klein in en het was verder geen probleem in de praktijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
99ruud99 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:40:
Je kan Eurostar vragen je ticket om te boeken.
Niet het antwoord op je vraag, wel oplossing voor je probleem.
De tickets zijn heel flexibel op vertrek en bestemming na jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Nu online
Wolly schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:44:
Vorig jaar kon ik gewoon in Rotterdam instappen in de Eurostar naar Parijs terwijl mijn vertrekstation Amsterdam was.
Telefonisch contact met de helpdesk bevestigde dat dit ook kon, echter kon het zijn dat mijn zitplek al vergeven zou zijn door de conducteur. Ik achtte de kans dat in dat kleine stukje zoiets zou zijn gebeurd als zeer klein in en het was verder geen probleem in de praktijk dus.
Weet je het nummer nog dat je gebeld had? Het nummer op de site werkt niet meer.
Pagina: 1