Toon posts:

/ Delphi / raar probleem met sockets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Guys,

Ik ben momenteel bezig met een messaging systeem, ik heb nu een probleem; ik probeer een verbinding te maken van een clientsocket naar een serversocket. De serversocket is een kabel verbinding (@home), en de clientsocket is een verbonden via een telefoonlijn.....

Hij wil alleen niet connecten - als ik van kabel naar telefoon verbind geeft hij geen errors en connect hij gewoon.... maar doe ik het andersom dan werkt het niet... dan geeft hij errors... ik mag port 80 op de server niet openzetten voor die verbinding .....

enig idee wat hier het probleem kan zijn??

Verwijderd

Ik neem aan dat de server een (welkomst-)berichtje naar de client stuurt bij een connect? (zo nee, bouw dat even in...)
Krijgt die client machine iets te zien wanneer 'ie via telnet connect op de server:poort?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 13:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op welke poort probeer je te verbinden?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

En geef die errors even door?

Verwijderd

Topicstarter
de server en de client zijn in delphi gemaakt!

Hij verbind eerst, en als ie verbonden is kan die pas een berichtje sturen!

en zoals je in het eerste verhaal kan lezen verbind ik op portje 80, ik krijg idd een vage connect error, maar het begint al bij de server waar ik op port 80 geen socket mag openen

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 20:44 schreef oostdev het volgende:
de server en de client zijn in delphi gemaakt!

Hij verbind eerst, en als ie verbonden is kan die pas een berichtje sturen!
Vandaar mijn telnet-voorstel. Dan kun je uitsluiten dat 't aan je Delphi client ligt. Niet meteen met uitroeptekens gaan strooien, ja? :)
en zoals je in het eerste verhaal kan lezen verbind ik op portje 80, ik krijg idd een vage connect error, maar het begint al bij de server waar ik op port 80 geen socket mag openen
Probeer 't 's op een poort boven de 1024 (die zijn of proprietary, of vrij, zo gauw je in de 5 cijfers komt, zijn ze meestal wel vrij...).
Of wanneer je toch poort 80 wilt blijven gebruiken, zorg er dan voor dat je op z'n minst aan de server-kant valide http-berichten verstuurt. (SOAP comes to mind...)
Pagina: 1