Mijn vraag
In het buitenland heeft mijn dochters mobiel geen mobiele data met haar Simyo simkaart. Dit speelde eerder al met haar Poco X3 NFC. Hiervan is echter het scherm gesneuveld tijdens vakantie, en nu speelt hetzelfde probleem met een nieuwe Redmi Note 14. Beide up to date qua software,. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hierboven. De redmi zit op HyperOs 2.06 EU.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Braaf alle stappen bij zowel simyo als xiaomi doorlopen.
Bellen en internetten in buitenland staat aan bij instellingen Simyo
Mobiele data staat aan bij instellingen, maar zodra ik op overige netwerkinstellingen klik om roaming te controleren wordt ik uit de netwerkinstellingen geknikkert. Even later volgt dan een notificatie met foutmelding mobiele data verbinding verbroken, controleer roaming installingen (oid).
Dit is gebeurt op zowel de Poco X3 als Redmi note 14.
Ook handmatig een provider kiezen of een apn invoeren helpt niet.
Andere dochter heeft ook een Simyo, en totaal geen problemen met haar Poco F6.
Mijn Hollands Nieuwe sim doet het ook niet in de RN14, en omgekeerd doet haar Simyo Sim het prima in mijn Nothing Phone 2a.
In het buitenland heeft mijn dochters mobiel geen mobiele data met haar Simyo simkaart. Dit speelde eerder al met haar Poco X3 NFC. Hiervan is echter het scherm gesneuveld tijdens vakantie, en nu speelt hetzelfde probleem met een nieuwe Redmi Note 14. Beide up to date qua software,. Iemand vergelijkbare problemen of een oplossing?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie hierboven. De redmi zit op HyperOs 2.06 EU.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Braaf alle stappen bij zowel simyo als xiaomi doorlopen.
Bellen en internetten in buitenland staat aan bij instellingen Simyo
Mobiele data staat aan bij instellingen, maar zodra ik op overige netwerkinstellingen klik om roaming te controleren wordt ik uit de netwerkinstellingen geknikkert. Even later volgt dan een notificatie met foutmelding mobiele data verbinding verbroken, controleer roaming installingen (oid).
Dit is gebeurt op zowel de Poco X3 als Redmi note 14.
Ook handmatig een provider kiezen of een apn invoeren helpt niet.
Andere dochter heeft ook een Simyo, en totaal geen problemen met haar Poco F6.
Mijn Hollands Nieuwe sim doet het ook niet in de RN14, en omgekeerd doet haar Simyo Sim het prima in mijn Nothing Phone 2a.
[ Voor 0% gewijzigd door Daytona op 24-07-2025 19:40 . Reden: typefout ]