Advertenties in streamingdiensten: niet leuk, maar het…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Artikel: review: Advertenties in streamingdiensten: niet leuk, maar het zorgt voor mee...
Auteur: @arnoudwokke

De tabel "Prijzen streamingdiensten met abo's met advertenties" vind ik verwarrend. De volgorde van de kolommen is
1. prijs met reclame
2. prijs zonder reclame
3. prijs voor de introductie van reclame

Logischer lijkt mij om kolom 3 (prijs vóór introductie) vooraan te zetten.
Dan zie je duidelijker hoe het verlop in de tijd is geweest.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Grafieken zijn ook niet goed leesbaar in dark mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Ligt dat niet aan je snippets?
Onderstaand een screenshot in een niet-ingelogde sessie:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/uQ1Y0G1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 22-07-2025 15:58 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Volgens mij hebben ze het in tussentijd opgelost, want nu is het bij mij ook in orde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:58

jdh009

FP ProMod
Mogelijk niet meer toe te voegen voor deze keer, maar iets om mogelijk ook mee te nemen volgende keer. Het valt me op dat het niet alleen reclame is die meer terugkomt, maar ook product placement weer een vlucht lijkt te nemen in series en films, en zeker bij specifieke streamingdiensten een extra vlucht lijkt te nemen. Denk aan sterke drankmerken, bekende fastfoodketens of techproducten die opvallend in beeld worden gebracht. In mijn ogen nog veel hinderlijker dan de reclames rondom de serie die je kijkt, omdat je hier helemaal niet omheen kunt en ook niet aangegeven staat dat het reclame is (iig niet tijdens de scene zelf).

Daarbij, een persoonlijke angst, de trend van gebruikstoename in AI-gebruik voor reclames, wat je soms al ziet op bijvoorbeeld YouTube en andere plaatsen op het web, waarbij persoonlijke video reclames voor de kijker in elkaar worden geflanst. Ik zie dit nog wel overgaan naar series en films, waarbij bepaalde scènes aangepast worden via AI of een bepaalde vulling krijgen. Zodat advertentieruimte in een serie kan blijven bestaan in de vorm van dynamische slots die verkocht worden zoals banners op websites. Denk aan een reclamebord ergens of een flesje drinken in iemands hand, afgestemd op de kijker. Slots die zeg maar kunnen worden vermarkt op dezelfde manier waarop nu webadvertenties gepersonaliseerd en verhandeld worden.

Hopelijk iets om volgende keer mee te nemen, zeker omdat streamingbedrijven daar helemaal niet duidelijk over communiceren richting hun (potentiële) klanten, voor je start met kijken maar ook niet voor je überhaupt een abonnement afsluit. Eeen abonnement zonder reclame betekend dus niet dat je helemaal geen reclame te zien krijgt.En dan vraag ik me ook af of al die vormen van reclame en commerciële integratie eigenlijk wel netjes binnen de Europese of Nederlandse regels vallen, en zo nee, of daar dan ook daadwerkelijk op wordt gehandhaafd. Dat lijkt nu in elk geval niet bepaald zichtbaar.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De tabel is hier zowel ingelogd als uitgelogd niet goed leesbaar op dark mode.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Pagina: 1