Dock of Hub met PD en video passtrough

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
Ik gebruik een Samsung monitor: https://www.samsung.com/i...t-34-inch-lc34h890wguxen/

USB-C gaat vanuit de monitor naar de laptop, zo heb ik beeld op de monitor en deze laadt ook de laptop op.

Nu ben ik op zoek naar een dock of hub die:

De USB-C van de monitor als input heeft voor zowel stroom met passtrough voor laden van de laptop als het video signaal, zonder nog een extra stroomadapter of gebruik van HDMI kabel voor het videosignaal.

Docks als deze ondersteunen mogelijk wel het power deel op die manier (hangt af of de monitor wel USB-c power blijft leveren bij HDMI verbinding), maar niet het video deel.

Iemand de gouden tip - of bestaat dit gewoonweg niet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien handig om uit te leggen wat je wilt, de meest eenvoudige oplossing is een kabel, voldoet ook aan je huidige wensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:26
Je hebt gelijk, ben alweer down the rabbit hole... Daar gaat ie:

Een dock of hub die gevoed wordt door de USB-C-out van de monitor, welke ik op mijn laptop aan kan sluiten via USB-C, waarbij het videosignaal van de laptop ook via de USB-C kabel de hub in naar de monitor loopt.

De USB-C-out van de monitor ondersteunt PD en video over 1 kabel - die ik nu direct in de laptop plug. De hub zal hier tussen komen, omdat ik een aantal USB A en C apparaten op mijn bureau heb staan.

Ik wil geen dock of hub die een eigen stroomvoorziening nodig heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door firecaps30 op 22-07-2025 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft je monitor geen USB poorten?
Dat is volgens mij de 'normale' route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/ie-monitors-ch890-lc34h890wguxen-detailblack-312776070?$684_547_JPG$
Zo te zien heeft het scherm een USB hub ingebouwd. Wat is dan nu je vraag en probleem?

Commandline FTW | Tweakt met mate