Ik heb een nieuwbouwwoning waar ik een aantal loze lijnen met datakabels erin heb laten aanleggen. CAT6 volgens de aannemer.
Nu heb ik glasvezel via Odido, een 1 gigabit verbinding.
Ik heb hardware van Ubiquity aangeschaft: een Cloud Gateway Fiber, een USW Pro Max 16PoE en 3 U7 Pro AP's.
1 loze leiding doet helemaal niks, op 1 datapunt haal ik de maximale snelheid 843 Mbps down en 1114.2 Mbps up, en op het derde datapunt haal ik 94.6 Mbps down en 147.9 Mbps up bij dezelfde afstand tot het AP.
Als ik het AP direct op mijn switch aansluit dan haal ik de maximale snelheid zoals verwacht mag worden met dit abonnement en hardware.
Waar kan dit verschil door verklaard worden? Kan zo'n datalijn niet goed verbonden zijn op de connector?
Ik overweeg sowieso om de datalijnen te laten checken door de aannemer.
In ieder geval dank voor het meedenken!
/f/image/BWXMKTkCkh6ykc40s7BaOP0n.png?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik glasvezel via Odido, een 1 gigabit verbinding.
Ik heb hardware van Ubiquity aangeschaft: een Cloud Gateway Fiber, een USW Pro Max 16PoE en 3 U7 Pro AP's.
1 loze leiding doet helemaal niks, op 1 datapunt haal ik de maximale snelheid 843 Mbps down en 1114.2 Mbps up, en op het derde datapunt haal ik 94.6 Mbps down en 147.9 Mbps up bij dezelfde afstand tot het AP.
Als ik het AP direct op mijn switch aansluit dan haal ik de maximale snelheid zoals verwacht mag worden met dit abonnement en hardware.
Waar kan dit verschil door verklaard worden? Kan zo'n datalijn niet goed verbonden zijn op de connector?
Ik overweeg sowieso om de datalijnen te laten checken door de aannemer.
In ieder geval dank voor het meedenken!
/f/image/BWXMKTkCkh6ykc40s7BaOP0n.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5mVqkApGFYD8Z3iJYICH1lfN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door daddycewl op 22-07-2025 08:37 ]