Mijn vraag
Tips and tricks voor het opzetten van een nieuwe server Windows hyper-V
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Windows Hyper-V
Windows file share
8 core processor
128gb RAM
Meer informatie en achtergrond
Een oud collega heeft ooit een server (lees high end pc) gebouwd voor het hosten van 8 hyper-v servers voor het inladen van klant bestanden in onze software.
Nu hebben wij van onze global IT gehoord dat deze PC niet compatible zal zijn met Windows 11 en we een nieuw systeem moeten aanschaffen. IT is dit ding liever kwijt dan rijk en geeft absoluut geen medewerking, als we een nieuwe willen moeten we dat zelf regelen, dan wordt hij wel in het netwerk gehangen net zoals de oude.
Het is niet mogelijk om deze VM’s lokaal te draaien Ivbm onze laptops die van wegen het reizen ligt moeten zijn.
Wat zouden voordelen zijn voor de aanschaf van een server in bijvoorbeeld een 19” formfactor boven een tower?
Zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden met de hardware
Heeft de keuze van Windows 11 boven Windows server nog voordelen/nadelen?
Tips and tricks voor het opzetten van een nieuwe server Windows hyper-V
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Windows Hyper-V
Windows file share
8 core processor
128gb RAM
Meer informatie en achtergrond
Een oud collega heeft ooit een server (lees high end pc) gebouwd voor het hosten van 8 hyper-v servers voor het inladen van klant bestanden in onze software.
Nu hebben wij van onze global IT gehoord dat deze PC niet compatible zal zijn met Windows 11 en we een nieuw systeem moeten aanschaffen. IT is dit ding liever kwijt dan rijk en geeft absoluut geen medewerking, als we een nieuwe willen moeten we dat zelf regelen, dan wordt hij wel in het netwerk gehangen net zoals de oude.
Het is niet mogelijk om deze VM’s lokaal te draaien Ivbm onze laptops die van wegen het reizen ligt moeten zijn.
Wat zouden voordelen zijn voor de aanschaf van een server in bijvoorbeeld een 19” formfactor boven een tower?
Zijn er dingen waar ik rekening mee kan houden met de hardware
Heeft de keuze van Windows 11 boven Windows server nog voordelen/nadelen?