Foutief geboord gat in voordeur fixen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heromunka
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22-07 09:38
Mijn vraag:

We hebben pas een nieuwe deur laten zetten van PVC en hadden een deurtrekker gekocht. Ik heb deze met mijn boormachine geprobeerd zo goed mogelijk te installeren maar merkte dat ik schuin geboord had. Heb het uiteindelijk wel opgelost maar er zijn wat krassen op gekomen. Dit oogt natuurlijk niet en ik zoek nu naar de beste oplossing om dit probleem aan te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKRIe58ztiqYkfujRGzRPOxcWHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OIRvCZfRUFvMloLd7SxAucz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzfRg540A1vBP_LdCt-hTF3XlV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XywByevtuiIqwDTbvU5bA6W3.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Online heb ik al eens gekeken naar rozetten maar de gaten hierin lijken me net te groot aangezien de hendel vierkant 2x2 cm afmetingen heeft en de schroef 15mm van dikte is.

Ik kijk ernaar uit jullie hulp te lezen want mijn vrouw kon er alleszins niet mee lachen...

Alle reacties

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De schade op de getoonde foto's bagatelliseren tot 'wat krassen' is alleen al een kunst ansich :o

Ik vrees dat je dit nooit meer netjes goed weg kan gaan (laten) werken doordat er een print/motief met reliëf in het oppervlak zit wat amper te imiteren is. Een héle grote rozet er overheen (laten) zetten is IMHO ook maar een 'Picobello B.V.' oplossing.

:-(

[ Voor 63% gewijzigd door Will_M op 22-07-2025 00:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:15

Illusion

(the art of)

Ik zou denk ik op zoek gaan naar een nieuwe deurgreep met dezelfde boormaat (afstand tussen de gaten), maar die standaard van rozetten voorzien is.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
3x meten, 1x boren/zagen/etc.

Kijk eens naar (deur-)beslag.

Als je niet veel ervaring hebt vraag het dan aan iemand die dat wel heeft. De lokale ijzerhandelaar bijvoorbeeld.

Je kan beter wat meer uitgeven voor hang- en sluitwerk, dan krijg je doorgaans een veel betere kwaliteit. Ik zou dit soort materiaal niet zoeken bij een doorsnee bouwmarkt (pseudomerken die no-label spul inkopen in China) maar bij de groothandel en bij Europese fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:01
Er zijn bedrijven die schade aan kunststof deuren repareren. Daar zou ik een offerte opvragen.
Zelf fixen met reparatiepasta voor kunststof kan ook, of dat mooi wordt hangt ook af van de grootte van het gat en de krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
<knip> Grapje mag best, maar zonder verdere hulp wordt dat niet gewaardeerd

[ Voor 83% gewijzigd door Septillion op 25-07-2025 14:15 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:54
Zoek iemand met een 3D printer. Paar minuten werk om een passende rozet te tekenen en printen.
Veel printbeds hebben exact hetzelfde relief als jouw deur dus dit moet redelijk netjes op te lossen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
remmuz schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:37:
Zoek iemand met een 3D printer. Paar minuten werk om een passende rozet te tekenen en printen.
Veel printbeds hebben exact hetzelfde relief als jouw deur dus dit moet redelijk netjes op te lossen zijn.
Deze, was net hetzelfde aan het typen :).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 13:10
Heb je een overzichtsfoto? Waar zit ik naar te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 20:29

Fe2O3

Ja das roest

Wat krassen ^^

Ander deurbeslag met een grotere afdekplaat.

Behoudens een nieuwe deur kopen ga je dit niet onzichtbaar herstellen.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
remmuz schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 08:37:
Jep, dit.

Print wel in PETG of ABS voor buitengebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-09 14:03
Een klink met een grotere diameter en ook een groter of rechthoekig afdekplaatje kopen. Grotere klink zal ook mooier zijn, deze is wat iel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19

BCC

Netjes afkitten met zwarte kit.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-09 14:37
Niks aan de hand, kan iedereen overkomen. Meeste tweakers hebben blijkbaar twee gouden rechter handen (om te typen wat altijd beter kan). Maar plaats een rozet;

https://www.hornbach.nl/p...evend-mat-zwart/10176450/

Heb je geen stappenboor, pak dan deze met in de omschrijving :) : " Ze hebben een afmeting van 55 x 2 mm. Dat is groter dan gebruikelijk, zodat u hiermee ontstane beschadigingen en/of gaten in deuren af kunt dekken."

https://www.onlinedeurbes...-o55x2mm-structuur-zwart/

of zoiets

https://www.mijnijzerware...dijzer-8716075857877.html

Ik zou anders de hendel even meenemen naar de hornbach en kijken welk rozet je mooi vind.

Veel plezier met je nieuwe deur en hopelijk straks weer een happy vrouwtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 07:06
Alternatief is een partij die het kan herstellen, kost wel wat helaas maar dan zie er niets meer van.
Dr. Vinyl is bijv. zo’n firma
Pagina: 1