Probleem met Outlook adresboeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 19:35
Ik heb een nieuwe pc met daarop Windows 11 en Office 2024.
In Outlook kan ik van de groepen Contactpersonen geen adresboeken maken. Als ik op zo'n groep klik op eigenschappen dan kan de bij de optie 'Deze map weergeven als een adresboek' geen vinkje zetten. Als ik dus een email wil opstellen dan zie ik dus bij AAN/CC/BCC geen contactpersonen staan. Op mijn oude pc met Windows 10 en Office 2021 werk het wél.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het pst bestand van mijn nieuwe pc geplaatst op mijn oude pc en daar kan ik dan wél aangeven dat de desbetreffende map weergeven moet worden als adresboek.

Ik heb ScanPst.exe gebruikt. Die geeft aan dat er fouten gevonden zijn. Ik kies dan voor herstellen. Maar dat maakt geen verschil.
Ik heb op internet gezocht. Daar worden diverse adviezen gegeven zoals repareren met ScanPST.exe of een nieuw profiel aanmaken. Ik heb die adviezen gevolgd maar helaas zonder succes.

Ik heb zelfs op mijn nieuwe PC Office 2024 verwijderd en Office 2021 erop geïnstalleerd maar ook dan krijg ik geen adresboeken in Outlook.

Ik ben benieuwd of ik hier een oplossing van het probleem kan krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik neem aan dat je de oude Outlook client *Outlook (classic) bedoelt/gebruikt.

Heb je daar nog een bijzondere reden voor?

In ieder geval is de Outlook adresboek service nodig om een map Contactpersonen als adresboek weer te geven

In je account instellingen, bij tabblad Adresboeken moet Outlook-adresboek staan. Is dat het geval?
Zo niet, kies je daar Nieuw, Extra adresboeken en voeg je de optie toe.
Herstart daarna Outlook en probeer opnieuw om de map Contactpersonen te koppelen aan adresboek

En anders moet je even wat meer details geven omtrent welke versie van Outlook je gebruikt en wat voor type email (POP3/IMAP/Exchange/MAPI je hebt ingesteld, desnoods met wat screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Dankjewel voor je reactie,

Ik gebruik inderdaad Outlook Classic. Ik heb even naar de nieuwe Outlouk gekeken maar ik kon er nog niet goed de weg in vinden. Komt misschien later wel.

Bij tabblad Adresboeken staat inderdaad Outlook-adresboek.

Ik gebruik dus Outlook-classic met POP3 zoals ik dat ook deed op mijn oude pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozef 54
Het probleem is inmiddels opgelost. Bij het de eerste keer een nieuw profiel maken heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt. Nu een nieuw profiel gemaakt en alles is weer OK.