Glasvezel aangelegd door Glasdraad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Topicstarter
Hoi allemaal,

Bij ons in de gemeente zijn ze bezig met glasvezel via Glasdraad wat natuurlijk erg fijn is. Nu hebben ze mij 'tussendoor' aangelegd nadat ik een melding had gedaan bij de gemeente nadat ik inmiddels ruim twee maanden zonder internet zit.

De kabel is vorige week woensdag (16 juli) bij mij naar binnen getrokken en donderdag (17 juli) is de aansluiting afgerond (doorgemeten e.d.) alleen op dit moment kan ik nog steeds geen glasvezel bestellen bij een provider.

Weet iemand hoelang het verwerken van de aansluiting in systemen normaal duurt? Ik weet wel dat het een automatisch proces is, waar ze geen invloed op hebben maar zou het wel fijn vinden als ik internet kan bestellen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:03
In welke plaats is dit? Weet je of andere in de buurt wel al diensten van een provider hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Hoi,

Ja andere kunnen wel gebruik maken en het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:03
Dit gebied wordt inderdaad nog door de aannemer gebouwd en nog niet alle providers hebben een mogelijkheid om diensten in dit gebied te activeren.

Als je mij een DM stuurt met je postcode en huisnummer dan kan ik de status van jouw adres wel nakijken in het Glasdraad systeem als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
PB gestuurd, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Mijn ervaring is dat het nog wel een jaar geduurd heeft om glasvezel op te leveren nadat de vezel in de meterkast werd geinstalleerd. Vanaf dat moment moet er nog een hoop in gang worden gezet om alle providers technisch aan te sluiten op het glasnetwerk en de POP-wijkcentrale. Hier ging het geleidelijk in drie batches met steeds een aantal providers.

Hopelijk bij jouw wat sneller, @Meg. Kan je de verwachting hier delen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Er zijn andere huizen in hetzelfde postcode gebied waar het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@JohDB in hetzelfde postcodegebied als ik per DM had toegestuurd, huisnummer 49 heeft bijvoorbeeld wel al keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
@AW_Bos om jou op de hoogte te houden.

Ik kan bij bepaalde providers bestellen, maar er staat blijkbaar ergens een vinkje (nog) niet goed o.i.d. waardoor ik bij andere providers niet kan bestellen.

Ik wordt momenteel van het kastje naar de muur gestuurd, @JohDB heeft me al wel enorm goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Nieuwe update:

Ik heb Glasdraad vandaag gebeld, ben teruggebeld en er wordt contact met mij gezocht over hoe het precies zit.

Technisch gezien is alles klaar, maar mist er een vinkje.

Update:

Ik ben vandaag gebeld door Glasdraad en daar heb ik aangegeven dat de FTU hangt en ik bij bepaalde providers al kan bestellen.

De status staat nog niet op 'afgeleverd' en ze ging kijken of er iemand van Direxta was die dat kon regelen, mocht dat niet zo zijn dan is het pas na 14 augustus.

We moeten geduld hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door Meg op 25-07-2025 15:51 ]

Pagina: 1