Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Één promotie gaat niet al je pijnpunten oplossen.Sjaaktrekhaak2 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:39:
Wat me dwarszit:
Geen waardering voor mijn inzet
Scheve verhoudingen in werkdruk vs. beloning
Gebrek aan focus door te veel verschillende taken
Gevoel van uitbuiting van mijn loyaliteit
Collega die zijn uren niet maakt.
Ik twijfel of ik moet Afwachten of die beloofde promotie er echt komt of dat ik elders ga solliciteren en een frisse start maken.
Kortom: direct het CV afstoffen en elders solliciteren mits er in jouw vakgebied en regio werk is te vinden.Wat zouden jullie doen? En een ongezouten mening geven mag zeker.
Dan zou ik al helemaal per direct gaan solliciteren, dat is echt niet best voor je (mentale) gezondheid.Ik twijfel al lang of ik dit moet posten, maar het blijft aan me knagen. Zelfs nu ik op vakantie ben, kan ik het niet loslaten.
[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 21-07-2025 19:54 ]
Nukubu schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:43:
Als je in de IT werkzaam bent en echt wat kan zou ik weggaan, er is werk zat, genoeg werkgevers die je wel op waarde schatten
Cybersijp schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:45:
ik zou eens om mijzelf heen kijken , en gokje isdat mocht je wat anders vinden, en je de "bom"legt dat je vertrekt dat er ineens wel heel veel mogelijk is .
Ze zien het niet wat je doet , en dat zal zo blijven als je niet duidelijk maakt dat het zo is
Zyk schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:46:
Ik zou eens rustigjes aan gaan rondkijken voor iets anders. Met loyaliteit koop je niks helaas…
stin00 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 19:52:
[...]
Één promotie gaat niet al je pijnpunten oplossen.
[...]
Kortom: direct het CV afstoffen en elders solliciteren mits er in jouw vakgebied en regio werk is te vinden.
[...]
Dan zou ik al helemaal per direct gaan solliciteren, dat is echt niet best voor je (mentale) gezondheid.
Sissors schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:06:
Zijn er binnen het bedrijf andere afdelingen waar je het naar je zin zou hebben? Gezien je primaire probleem je manager lijkt te zijn.
En anders tja, solliciteren inderdaad.
TeeVeeKee schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:22:
Weg wezen.
Heb jaren in dezelfde situatie gezeten.
Werkte bij een mooi bedrijf, mooie functie, echter een lul van een chef.
Chef die de kantjes er van af liep.
Zijn werk niet deed.
En als er iets fout ging (door het niet werken van hem) kon hij makkelijk de schuld doorschuiven naar mij en mijn collega's, hij was immers "de baas" en hij deed nooit iets fout.
Zelfs de klanten van ons kwamen bij mij met problemen, omdat ze ervaren hadden dat mijn chef zijn werk niet of niet goed deed, en ik de problemen snel en zeker oploste.
Mijn voordeel was echter dat ik enkel smorgens een half uurtje op de zaak was en de rest van de dag on the road was. ( had enkel smorgens last van hem)
Maar uiteindelijk gaat het steeds meer frustreren.
Je gaat je steeds meer en meer ergeren aan deze feiten, en onbewust krijg je last van stress.
Smoke schreef op maandag 21 juli 2025 @ 20:27:
Als iemand die uit ervaring spreekt: Die promotie komt er niet snel aan omdat je te goed bent in je huidige functie/positie en ze je daar niet kunnen missen. Zeker niet als er niks op papier staat.
Ik ben bij een vorige werkgever vertrokken om vergelijkbare redenen: Beloften die nooit ingelost werden, en toen ik mijn ontslag indiende kon ineens alles wel een stuk makkelijker. En dat is ook direct de reden dat het een vorige werkgever is.
[ Voor 33% gewijzigd door Weirdoojp op 22-07-2025 09:31 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ik zou dit sterk afraden. Als je geen plek hebt op de apenrots is het zelden goed idee om een paar stapjes over te slaan. Dat kun je echt alleen doen als je heel goed rapport hebt met degene waar je heen stapt. En zelfs dan kan het je nog vooral punten kosten.Weirdoojp schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:29:
Ik zou overwegen om je huidige manager te omzeilen en direct contact op te nemen met zijn leidinggevende om de situatie uit te leggen. Het risico daarvan is dat het kan escaleren, waardoor de werksituatie mogelijk onhoudbaar wordt (wat nu eigenlijk al het geval lijkt). In dat geval zou je wellicht genoodzaakt zijn om iets anders te zoeken. De meest positieve uitkomst is dat je manager hierop wordt aangesproken en er verandering komt.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
FirePuma142 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 13:39:
[...]
Ik zou dit sterk afraden. Als je geen plek hebt op de apenrots is het zelden goed idee om een paar stapjes over te slaan. Dat kun je echt alleen doen als je heel goed rapport hebt met degene waar je heen stapt. En zelfs dan kan het je nog vooral punten kosten.
@Sjaaktrekhaak2 Je hebt last van het onzichtbare-brandweer-syndroom. Je voorkomt en blust voor iedereen de brandjes zonder morren, maar vooral, zonder dat zichtbaar te maken. Je collega die voor projectmanager speelt doet dat blijkbaar heel veel beter, die zichtbaarheid. Als je daar een oplossing voor vindt, ga je daar bij je volgende baan heel veel plezier van hebben. Bij deze werkgever zou ik er geen moeite meer in stoppen.
Echt een rotsituatie. Matige managers, of erger, en dan krijg je dit soort trucjes.
[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 22-07-2025 14:27 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
[ Voor 11% gewijzigd door olafmol op 26-07-2025 07:46 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 26-07-2025 09:29 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ja, kan. Maar TS zit in de emotie en schrijft ook:ID-College schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:57:
Overigens snap ik je hele lap tekst niet... 80% is irrelevant, dit kan toch gewoon met 1 alinea?
Ik snap het daarom wel en mij betreft prima.Hier komt voornamelijk mijn frustratie.
[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 26-07-2025 14:51 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
[ Voor 0% gewijzigd door Scriptman op 26-07-2025 15:31 . Reden: Typo's ]
Dat zou ik sowieso initiëren. Ik lees een stukje mogelijke belangenverstrengeling van je manager en een aantal andere dingen die niet helemaal door de beugel kunnen.Weirdoojp schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 09:29:
Ik zou overwegen om je huidige manager te omzeilen en direct contact op te nemen met zijn leidinggevende om de situatie uit te leggen. Het risico daarvan is dat het kan escaleren, waardoor de werksituatie mogelijk onhoudbaar wordt (wat nu eigenlijk al het geval lijkt). In dat geval zou je wellicht genoodzaakt zijn om iets anders te zoeken. De meest positieve uitkomst is dat je manager hierop wordt aangesproken en er verandering komt.
Vanuit het principe: waarom zou jij degene moeten zijn die vertrekt als jij gewoon goed functioneert, is het verstandig om dit punt duidelijk en zonder omwegen aan de leidinggevende van je manager voor te leggen. Draai er niet omheen. Zorg daarbij voor een solide dossier: leg concreet vast wat er misgaat, wanneer, en op welke manier. Met andere woorden, ga goed voorbereid het gesprek in met feiten en zo weinig mogelijk meningen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Waarom aan de kaak stellen. Wat wil je daarmee bereiken? Ik zou (zoals al gezegd) lekker rond gaan kijken en als je wat anders heb zeg je op en ben je weg. Echt enorm zonde van je energie om het "aan de kaak" te stellen. Daar gaat echt niets veranderen en als ze een ontslag een beetje serieus nemen krijg je nog een exit gesprek.The Eagle schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:59:
[...]
Ga iets anders zoeken, en stel het aan de kaak. Worst case krijg je een vaststellingsovereenkomst en wordt je financieel nog beter van het vertrek ook.
CISSP! Drop your encryption keys!
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 27-07-2025 00:27 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Met het aan de kaak stellen kan je de reactie polsen. Ik heb dit vorig jaar gedaan en de wetenschap dat ons management bestaat uit een compilatie incompetente, zichzelf dienende narcisten waar de klant nooit van gehoord heeft en nooit van zal horen, heeft mij een hoop interne rust gegeven.jongetje schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 17:21:
[...]
Waarom aan de kaak stellen. Wat wil je daarmee bereiken? Ik zou (zoals al gezegd) lekker rond gaan kijken en als je wat anders heb zeg je op en ben je weg. Echt enorm zonde van je energie om het "aan de kaak" te stellen. Daar gaat echt niets veranderen en als ze een ontslag een beetje serieus nemen krijg je nog een exit gesprek.
Been there, done that. Kreeg hoogstens te horen "als een manager dat zo vind dan gaat HR daarin mee".
Kwam die betreffende manager laatst nog tegen na jaren. Helemaal joviaal lopen doen over de leuke tijd bij dat bedrijf. Toen heb ik aangeven dat ik het helemaal niet zo leuk vond hoe ik beoordeeld was door hem. 1 minuut later had hij die borrel verlaten...
[ Voor 9% gewijzigd door Cid Highwind op 27-07-2025 11:09 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee hoor ik ben er nog :-). Excuus voor mijn gevoel was er na bericht 18 dat niemand meer reageerde en heb niet meer gekeken.Tylen schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:31:
@Sjaaktrekhaak2 is al een week niet meer online geweest. Ik denk dus dat we niets meer zullen horen. Jammer altijd dit soort accounts.
laurens0619 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 22:46:
Ik denk dat het meeste gezegd is hierboven maar wil nog wel 1 ding toevoegen (inhakend op onzichtbare-brandweer syndroom van hierboven en de imho treffende post van oa @olafmol ).
Disclaimer: misschien zit ik ernaast want je deelt, begrijpelijk, niet super veel maar las wat herkenbare zaken in je post.
Je lijkt een beetje aan de linkerkant te zitten van “aardig gevonden vs respect”.
Even een anekdote: ik werkte vroeger als een vliegende keep/manusje van alles en ik ging er heel goed op. Ik was “nodig”, mensen waren blij als ik het oploste en ik dacht maar “pff dit had collega x moeten doen ze mogen blij zijn dat ik er ben”
En toch kreeg ik een negatieve beoordeling. Werk moest in het proces opgelost worden door de verantwoordelijke en niet door een vliegende keep. Ik was verbaasd maar nog steeds dankbaar voor deze beoordeling.
Ik denk dat in jouw situatie het probleem in je omgeving zit maar ik zou ook kijken naar wat je zelf kan veranderen.
Vaak krijgen mensen respect (en promotie) als ze slimme goede dingen doen, niet direct omdat ze veel problemen oplossen in operatie ipv proces.
FirePuma142 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 14:27:
[...]
Echt een rotsituatie. Matige managers, of erger, en dan krijg je dit soort trucjes.
Wat je er zelf aan kunt doen, is minder afwachten, minder vragen, meer doen. Met meer doen bedoel ik ook, actief taken afstoten bijvoorbeeld. Je eigen resultaten naar voren brengen. Toestemming vragen bij dit soort figuren en je krijgt de rekening a la Steve Jobs gepresenteerd. Het was hun idee, en zij plukken er de vruchten van. Je moet socialer zijn voor jezelf, en daarmee asocialer voor anderen. De enige onwrikbare non-passant in je leven ben je zelf.
olafmol schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 07:11:
Ik zou proberen om (veel) zakelijker te worden. Het is allemaal niet persoonlijk, het is “maar werk”. Dus beter voor jezelf opkomen, nee durven zeggen, en ook duidelijk aangeven wat je wel en niet hebt gedaan en met welk resultaat.
Maak ook concrete afspraken, en koppel deze zwart op wit terug voor bevestiging. En kom hier ook op terug bij de volgende evaluatie.
Leer ook netwerken: zijn er mensen boven of naast je manager waar je wel een goede band mee hebt en die je wel goed vindt? Ga daar eens mee lunchen en praten.
Ohja, werk vanuit jezelf, je eigen kracht en communiceer constructief. Andere mensen neerhalen om jezelf beter te laten lijken is vaak niet de beste manier op lange termijn. Ook al is het wel kloppend.
hollandnick schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:27:
***members only***
Thalaron schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 09:28:
Als ik ergens een hekel aan heb binnen een bedrijf, is het vriendjespolitiek. Is die manager die niet functioneert niet toevallig ook weer een bekende/ vriend van de chef/ directeur boven hem?
Ik zou in deze situatie rondkijken extern. Genoeg werk te vinden en ik denk dat veel werkgevers blij zijn met iemand zoals je jezelf omschrijft.
Ik heb na bijna 15 jaar ook mijn vorige werkgever verlaten. Voor mij was de druppel; Ik wilde verbeteren. Directe collega lachte mij uit omdat het al 10+ jaren zo was en dat dat toch niet ging gebeuren. Toen herinnerde ik mij dat het issue waar ik toen mee zat, 8 jaar ervoor (tussentijds andere functie vervult) ook feitelijk al aan de orde was.
Niet zozeer het feit dat er geen verbetering was deed mij tot die conclusie komen overigens, maar het feit dat ik de enige bleek te zijn die meende verandering teweeg te kunnen brengen. Iedereen had het al opgegeven...
Het was eenvoudiger om mijzelf naar een andere berg te verplaatsen dan de berg waar ik zat in beweging te krijgen zal ik maar zeggen.
Geld maakt wat dat betreft niet gelukkig; Ik verdien nu bruto wat ik voorheen netto verdiende
Maar dit is dan ook precies hoe het hoort te gaan. De manager die zegt dat je niet constant alle problemen moet oplossen begrijpt het wel. Soms moet je dingen kapot laten gaan om de pijn duidelijk te maken en mensen, processen of systemen uit de weg te ruimen. Zolang jij er zelf maar niet verantwoordelijk voor bent ( is wel een heel belangrijke )
[ Voor 12% gewijzigd door hollandnick op 31-07-2025 07:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Furion2000 op 31-07-2025 08:24 ]
Uiteraard, alle advies wat ik gegeven heb is natuurlijk voor iedereen anders te interpreteren. Ik verwacht zelf dat de taken die ik uitvoer ik ook doe zoals men verwacht. Ik krijg geen klachten, commentaar en meestal goede beoordelingen met daarbij wel soms punten waar ik aan kan werken. En van daaruit pak ik ook dingen op die niet bij mij horen of die mensen laten vallen omdat ik een soort verantwoordelijkheidsgevoel ervaar, ook al ligt die dan niet per se bij mij. Ik wil toch dat de klanten van het bedrijf positief zijn over ons geleverd werk.Furion2000 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:23:
@hollandnick voor een groot deel goede adviezen, maar om het wat uit te middelen. Dit soort adviezen zijn niet voor iedereen relevant.
Als in jullie herkennen elkaars problematiek, maar er zijn er ook velen die niet 'van nature dingen oppakken' - die mensen zouden voor hun gevoel het tegenovergestelde advies moeten krijgen.
Daarnaast 'manager is ook maar een mens' is ook interessant. Bij een groot deel is er inderdaad die respect zonder reden aanwezig, maar in een sterk groeiend deel zie ik ook weer het tegenovergestelde. Hele awkward situaties waar (slecht functionerende) mensen functies eisen en dreigen met vertrek en zo functies wegkapen van mensen die wel goed functioneren. Pure werkweigering voor taken die 'niet op hun takenlijstje staan', een takenlijstje die ze zelf hebben bedacht vaak. Situaties die ontslag op staande voet verdienen, maar dat gaat niet meer he....
Werkend Nederland is zeer divers zullen we maar zeggen
Sjaaktrekhaak2 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:18:
***members only***
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
[ Voor 63% gewijzigd door Harm_H op 31-07-2025 11:55 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Ernemmer schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:42:
Ik zou als ik jou was iets minder afwachten en gewoon doen.
Wil je meer loon, vraag er naar en laat je niet afschepen, als jij 20 taken hebt die je goed doet die niemand anders kan dan ben je veel geld waard.
Als je niet krijgt wat je wilt moet je gewoon op zoek gaan naar iets anders, er is vraag genoeg, en tijd is kostbaar, die wil je niet ergens doorbrengen waar je het niet naar je zin hebt.
Over het stukje dat de leveranciers er niet uitkomen of dat dat buiten het contract valt, lijkt me dat dat het probleem is van de contracteigenaar en niet van jou als kennishouder. Ik weet niet precies wat jouw rol is maar dat lijkt me aan vrij mooie stok om mee te slaan.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
d:)b
JJ Le Funk schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:46:
De situatie die @Sjaaktrekhaak2 schetst doet mij sterk denken aan het volgende video'tje waarin wordt uitgelegd wat het effect is als je erg flexibel bent en veel randproblemen oplost voor de baas:
[YouTube: Don't Be the Volunteer at Work]
Dat hij niet snapt dat jij voor elkaar krijgt dat er een extra persoon bij mag geeft bij mij aan dat hij gewoon niet weet wat er speelt (of het niet interesseert), dat wordt bevestigd door zijn onwillendheid om dingen vast te leggen.Sjaaktrekhaak2 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:01:
***members only***
Misschien blijkt hieruit wel dat TS een betere manager is dan zijn manager, met name het stukje wat betreft verbazing. Als hij z'n tanden stukgebeten heeft op het regelen van extra hulp en TS is dat wel gelukt zegt dat wel wat.Felicia schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 20:51:
[...]
Dat hij niet snapt dat jij voor elkaar krijgt dat er een extra persoon bij mag geeft bij mij aan dat hij gewoon niet weet wat er speelt (of het niet interesseert), dat wordt bevestigd door zijn onwillendheid om dingen vast te leggen.
Vandaar dat ik zeg dat die manager wellicht niet weet wat er speelt en hij daardoor de vraag voor FTE niet kan verantwoorden. Of, het dusdanig wollig vertelt dat het meer een wens lijkt dan met cijfers onderbouwde oorzaak.Yucon schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:25:
[...]
Misschien blijkt hieruit wel dat TS een betere manager is dan zijn manager, met name het stukje wat betreft verbazing. Als hij z'n tanden stukgebeten heeft op het regelen van extra hulp en TS is dat wel gelukt zegt dat wel wat.
ik weet dat het kort door de bocht is en dat ik heel wat nuances mis. Maar toch is het opvallend
Dat is allemaal toch niet echt een pre als je manager bent?Felicia schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 21:56:
[...]
Vandaar dat ik zeg dat die manager wellicht niet weet wat er speelt en hij daardoor de vraag voor FTE niet kan verantwoorden. Of, het dusdanig wollig vertelt dat het meer een wens lijkt dan met cijfers onderbouwde oorzaak.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq