Denon AVR geluid valt een paar keer uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Beste Tweakers,

Ik heb een Denon AVR-X2800H DAB.

Als ik van bron wissel of aan zet valt het geluid 3-5 keer heel kort even uit en daarna niet meer. Totdat ik weer van bron wissel of wanneer ie uit is geweest en weer aan gezet wordt.

Alles is los geweest zonder verbetering.

Olp de AVR is via HDMI de tv, bluray en Odido mediabox aangesloten en via een analoge tulpkabel is een platenspeler aangesloten op de phono en daarbij de bijbehorende aardekabel. Speakers zijn in een 5.1.2 opstelling aangesloten, dus front l+r center, height l+r, surround l+r en sub.

Het doet zich voor op alle type bronnen, dus HDMI, analoog en digitaal (internet radio, streaming).

Tijdens het uitvallen van het geluid is er geen klik hoorbaar zoals bijvoorbeeld wanneer je speakers kortsluiting zouden maken. Er is ook geen melding te zien op het display.

Omdat het alleen in het begin een paar keer gebeurt is het verder niet hinderlijk maar goed is het natuurlijk ook niet helemaal.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe wissel je van bron, met de afstandbediening of via de selector knop? Indien een van de twee, doet het fenomeen zich dan ook voor op de andere manier?

Iets zegt me dat je alleen afstandsbediening gebruikt. Draai de bron selector eens een aantal keren rond, beide richtingen. Kan zomaar afgelopen zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-09 07:36
Ik wissel van bron op 3 verschillende manieren, de knop op de receiver, met de ab en met de app op m'n telefoon. In alledrie de manieren met hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Helder. Zou zelf verwachten dat het een van de hdmi aansluitingen of kabels is. Haal ze eens een voor een los en probeer dan. Gezien het iedere keer gebeurt zou ik als eerste de hdmi arc er uit trekken.
Kan slecht contact of defecte kabel zijn. Dat alles er al een keer uit is geweest hoeft niet uit te maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)