Beste mede-tweakers,
Voor ons tuinhuis ben ik een wandopbouw-detail aan het maken wat afwijkt van de gebaande paden.
Bouwfysisch ben ik er niet helemaal uit en wellicht kunnen jullie mij helpen?
Wandopbouw van binnen naar buiten:
SLS vuren 40x120mm
OSB-3 board 18mm
PIR isolatie 90mm, alle naden afgetaped.
Ventilatie spouw 36mm uit 2 lagen latten 2x18mm, 1x verticaal en 1x horizontaal
Gevelbekleding 18mm dikte (verticaal)
In dit geval komt de isolatie dus aan de buitenzijde van de OSB board en er komt geen isolatie tussen de SLS staanders. Daarin wijkt dit detail dus af van de 'gebaande paden'. Helaas kan ik over dit specifiek detail geen informatie op het internet vinden.
Waar plaats ik de folies?
- Tussen de SLS staanders en het OSB-3 board >>> dampremmer/dicht
- Op de PIR isolatie >>> dampopen
- Op de eerste laag 18mm latten (verticaal) (dient ook voor bevestiging PIR isolatie) >>> dampopen
Op de tekening zie ter plaatse van het maaiveld een geïsoleerde plint maar het gaat om het detail boven deze geïsoleerde plint.
Bedankt voor jullie reactie.
Voor ons tuinhuis ben ik een wandopbouw-detail aan het maken wat afwijkt van de gebaande paden.
Bouwfysisch ben ik er niet helemaal uit en wellicht kunnen jullie mij helpen?
Wandopbouw van binnen naar buiten:
SLS vuren 40x120mm
OSB-3 board 18mm
PIR isolatie 90mm, alle naden afgetaped.
Ventilatie spouw 36mm uit 2 lagen latten 2x18mm, 1x verticaal en 1x horizontaal
Gevelbekleding 18mm dikte (verticaal)
In dit geval komt de isolatie dus aan de buitenzijde van de OSB board en er komt geen isolatie tussen de SLS staanders. Daarin wijkt dit detail dus af van de 'gebaande paden'. Helaas kan ik over dit specifiek detail geen informatie op het internet vinden.
Waar plaats ik de folies?
- Tussen de SLS staanders en het OSB-3 board >>> dampremmer/dicht
- Op de PIR isolatie >>> dampopen
- Op de eerste laag 18mm latten (verticaal) (dient ook voor bevestiging PIR isolatie) >>> dampopen
Op de tekening zie ter plaatse van het maaiveld een geïsoleerde plint maar het gaat om het detail boven deze geïsoleerde plint.
Bedankt voor jullie reactie.
:strip_exif()/f/image/nmkOKzvwsSVhmY9c3UEdFqhr.gif?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Koekerwauz_NL op 21-07-2025 19:24 ]
Crosshair V, FX-6200, HD 6970, Corsair sizzle