Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
regelateerd aan het vorige topic die (helaas) gesloten is, wat zou het theoretisch maximum zijn wat (natuurkundig) haalbaar is?
Onze mod had verkeerd in zijn Binas gekeken.
Echter, onze mod blijft bij het idee dat dit geen discussie op gaat leveren, tenzij rolandketel even uitlegt over wat voor maximum hij het heeft?
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Ik vraag me af wat het maximum zou kunnen zijn om iets aan te duiden?Op maandag 17 september 2001 20:18 schreef Lord Daemon het volgende:
Onze mod had verkeerd in zijn Binas gekeken.Echter, onze mod blijft bij het idee dat dit geen discussie op gaat leveren, tenzij rolandketel even uitlegt over wat voor maximum hij het heeft?
Welk getal heeft bv de hoogste waarde en hoeveel is dat?
een aanduiding in deze natuur bedoel ik dus.... (beter formuleren kan ik nu even niet)
Uhm... er is geen hoogste getal?
Stel, je neemt de verzameling van alle daaltjes. Dat zijn best veel deeltjes. Ok, nu neem je de verzameling van alle deelverzamelingen van de verzameling van alle deeltjes. Dat zijn nog heel veel meer objecten die je daar hebt. En zo kan je oneindig lang doorgaan, terwijl je het toch steeds over fysieke dingen hebt (deeltjes). Een grootste getal bestaat niet.
Stel, je neemt de verzameling van alle daaltjes. Dat zijn best veel deeltjes. Ok, nu neem je de verzameling van alle deelverzamelingen van de verzameling van alle deeltjes. Dat zijn nog heel veel meer objecten die je daar hebt. En zo kan je oneindig lang doorgaan, terwijl je het toch steeds over fysieke dingen hebt (deeltjes). Een grootste getal bestaat niet.
Het mooiste getal vind ik Googolplex
With the light in our eyes, it's hard to see.
Het mooiste getal vind ik Omega: het eerste oneindige natuurlijke getal. Ja, je kan er mee rekenen, Cantor heeft er een wiskunde voor verzonnen. Heeft wel wat irritante dingen, zoals dat a + b = b + a niet per se meer geldt.
Ik kan ook niet echt bedenken waar er in de natuur een maximum kan zijn... echter wel een maximum in naamgeving natuurlijk (zoals het lijstje van Reyn_Eaglestorm - joh, jij hebt ook een Binas?
- en losse namen voor getallen, zoals miljoen, miljard ed).
Toch moet ik zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je met een 'maximum' bedoelt.. het grootste getal dat in de natuur voorkomt, op wat voor manier dan ook?
Toch moet ik zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je met een 'maximum' bedoelt.. het grootste getal dat in de natuur voorkomt, op wat voor manier dan ook?
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...
Lekker nutteloze schop? Die exacte link stond al in de topic.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()