Mailstore home - exporteren mail lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 21:05
Geachte medetweakers,

Ik probeer met behulp van Mailstore home de emailberichten van mijn oude hotmail account naar mijn nieuwe hotmail account te exporteren. Ik heb in Mailstore home de emailberichten van het oude hotmail account opgehaald en deze zijn gearchiveerd. In Mailstore home is er de optie om naar een IMAP postvak te exporteren. In het scherm confgureer IMAP postvak wordt gevraagd de instellingen in te voeren. Ik heb op de support pagina van Microsoft gevonden dat de host van outlook web mail is: outlook.office365.com, en de IMAP-versleuteling is SSL / TLS, In Mailstore home is de optie toegang via IMAP TLS ingeschakeld. In het hotmail account is de optie IMAP toegang ingeschakeld. Als ik in het scherm confgureer IMAP postvak de inloggegevens invoer en op de knop test druk krijg ik de volgende melding te zien: Verificatie is mislukt. Controleer gebruikersnaam en wachtwoord. De Server retourneerde: LOGIN failed (NO). Echter zijn de goede inlog gegevens ingevoerd. Heeft iemand enig idee waarom deze melding wordt weergegeven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gebruik je 2fa op outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Nee, voor het inloggen op outlook wordt er geen 2fa gebruikt.

[ Voor 60% gewijzigd door Cookiemonsterr op 22-07-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookiemonsterr
Kent er iemand een ander ( gratis ) alternatief dan mailstore home om ( doormiddel van een PST bestand ) de emailberichten vanuit een oud hotmail adres naar een nieuw hotmailadres over te zetten? ik heb dat geprobeerd met mailstore home, maar dat lukt niet, ook niet met de functie in mailstore home om vanuit een PST bestand de mail te exporteren naar een nieuw hotmail adres.

Aanvulling: de importfunctie in outlook webmail en de outlook desktop app om een .EML bestand te importeren werkt niet, kan het .EML bestand niet los selecteren ( bestand is niet zichtbaar ) en uploaden en ook geen map ( standaard optie is om de map te selecteren ) waarin het .EML bestand staat. In verschillende browsers geprobeerd. Krijg in zowel de outlook web mail als de outlook desktop app wanneer de knop importeren geselecteerd moet worden ( kan de knop importeren niet aanklikken ) een rode cirkel met daar doorheen een schuine rode streep te zien.

De methode van het selecteren van een emailbericht en deze met de linkermuisknop naar het andere email account te kopieren werkt niet, IMAP is op beide emailadressen ingeschakeld.

[ Voor 56% gewijzigd door Cookiemonsterr op 22-07-2025 14:27 ]