Deze zijde isoleren met steenwol of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-09 06:03
Hallo,

Wij hebben een stukje ‘aanbouw’ wat we aan het opknappen zijn in verband met lekkage aan het dak. Nu zijn we echter bezig met ook de binnenzijde. De linkerzijde, kopse kant en dak van deze ruimte wordt geïsoleerd met steenwol. Echter zijn we aan het twijfelen of de rechterzijde ook geisoleerd moet worden, daar dit de muur van de woning/veranda betreft. Iemand advies? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2O5UqLXpixJk1NwDV_917kdM9k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTGpj6w2I5WUwt0H4Y90hH4E.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

reaL_G

G

Gelijk doen. Je ben toch al bezig, en anders loze ruimte in het frame. Is dw vloer ook geïsoleerd?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:09
Die muur loopt door naar buiten dus wordt een koudebrug als je 'm niet isoleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Men zegt altijd de buitenkant. Maar ik ben het daar zelf mee oneens. Tegenwoordig stoken veel mensen al lang niet meer alle kamers even heet. En kamers kunnen luchten zonder dat het hele huis afkoelt is handig

Steen/glaswol helpt bovendien ook tegen geluid, hoor je de loopband of gewichten niet bij de TV en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 12:14
Schrudde schreef op maandag 21 juli 2025 @ 21:01:
Men zegt altijd de buitenkant. Maar ik ben het daar zelf mee oneens. Tegenwoordig stoken veel mensen al lang niet meer alle kamers even heet. En kamers kunnen luchten zonder dat het hele huis afkoelt is handig

Steen/glaswol helpt bovendien ook tegen geluid, hoor je de loopband of gewichten niet bij de TV en andersom
Klopt, onder dat mom heb ik ook het plafond van de woonkamer geïsoleerd. De slaapkamers boven hebben in het najaar gewoon ramen open voor frisse lucht dus laat ik de woonkamer zo warm mogelijk houden.. als het aan mij lag zou elke binnenmuur ook geïsoleerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 22-07-2025 11:08 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa