Hoe kan ik deze apparaten het beste schakelen via mijn Receiver. Het is zo'n een nieuwe DTS receiver met alles erop enzow. alleen heo fiks ik nu sound via de receiver van de tv?
Ik kan natuurlijk niet in jouw receiver kijken maar ik heb mijn TV met de video verbonden met een Scart waar aan de ene (TV-)kant twee tulpjes uitkomen. Die tulpjes gaan naar TV-in op de receiver.
De video verbind ik ook met twee tulpjes met de receiver (VCR in)
De DVD verbind ik digitaal met de receiver (tulp) in de "Digitale TV"ingang want de DVD in ingang moet ik voor mijn CD speler gebruiken. Die heeft alleen optisch.
Verder verbind ik de DVD via een Scart met de TV.
Op de receiver schakel ik dan tussen "TV", "VCR", "DVD","DTV" en "Tuner".
Geluid van de TV staat uit, dat komt continu via de speakers. Op de BBC worden shows als Farscape en StarTrek al in Surround uitgezonden.
De video verbind ik ook met twee tulpjes met de receiver (VCR in)
De DVD verbind ik digitaal met de receiver (tulp) in de "Digitale TV"ingang want de DVD in ingang moet ik voor mijn CD speler gebruiken. Die heeft alleen optisch.
Verder verbind ik de DVD via een Scart met de TV.
Op de receiver schakel ik dan tussen "TV", "VCR", "DVD","DTV" en "Tuner".
Geluid van de TV staat uit, dat komt continu via de speakers. Op de BBC worden shows als Farscape en StarTrek al in Surround uitgezonden.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Dat is idd afhankelijk van welke in- en uitgangen er op de verschillende apparaten zitten. Ik heb zelf een tv met slechts 1 RGB scart en geen audio out's. Dus ik heb mijn setup alsvolgt:
Wat betreft de twee na laatste aansluiting, ik heb gekozen voor digi-coax omdat IK het beter vind klinken, gebruik de search voor de meningen van anderen. (Coax vs. Optisch). Soms kun je niet kiezen omdat of de speler of de receiver één van beide niet heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| Muur --> Coaxkabel voor tv-signaal --> Vhs --> TV
VHS 1-scart 1 --> Scartkabel --> DVD-scart 2
VHS 2-scart 1 --> Scartkabel --> VHS 1-scart 2
DVD-RGBscart 1 --> Scartkabel + Audio-out
| |--> Receiver TV-in tulps.
|--> TV-RGBScart.
VCR 1 Audio Out --> Stereo-tulps --> Receiver Video 1 Audio In.
VCR 2 Audio Out --> Stereo-tulps --> Receiver Video 2 Audio In.
Cd-wisselaar --> Optisch --> Receiver optisch md/dat in.
(Mijn receiver heeft geen digitale cd-aansluiting, maar dit
werkt ook. Sterker nog, mijn receiver zoekt automatisch het
goed apparaat bij de aansluiting, dus geen probleem.)
Dvd Digi-Coax out --> Digi-Coax --> Receiver Digi-Coax In.
Receiver speakers (5x) out --> speakerkabel --> 5 speakers.
Receiver Subwoofer out --> Subwooferkabel --> Subwoofer. |
Wat betreft de twee na laatste aansluiting, ik heb gekozen voor digi-coax omdat IK het beter vind klinken, gebruik de search voor de meningen van anderen. (Coax vs. Optisch). Soms kun je niet kiezen omdat of de speler of de receiver één van beide niet heeft.
O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!