77inch Oled vraag (G3 of C4?) keuzestress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jago88
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-09 09:45
Hi All,
Zoals de titel al doet vermoeden twijfel ik tussen de LG 77 G3 of de 77C4. Eerst dacht ik blind aan de C4 totdat ik de verhalen las over de groene ‘waas’ vanaf kijkhoek >45graden. Vandaar toch deze post met de vraag en wellicht andere suggesties. Liefst koop ik de TV bij Smits Arnhem ivm eerdere prettige ervaringen.

Ik zoek een?
77 inch TV om vooral TV/Streaming & series te kijken. Gamen doe ik in mijn ‘mancave’. Liefst ook intuïtief en gebruiksgemak voor mijn vrouw + dochter.

Wat is je budget?
+- 2000 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik staar vooral naar de LG line up. Gezien de prijs is de G4 net buiten bereik. Vandaar denk ik aan de LG 77G3 ipv de 77C4. Maar sta open voor suggesties.

Verdere informatie.
Er wordt vooral in de avond TV gekeken. TV is wel overdag in een goed verlichtte ruimte (tuin zuidzijde). Heb nu een LG 55inch B6. Ik heb al een surround set dus geluid van de TV is onbelangrijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:00
Bedenk je wel dat de G serie bedoelt is om op te hangen en zonder voet komt.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 15:50
De G3 is een betere tv dan de C4.
G3 heeft een veel hogere helderheid, en HDR content geeft ook betere kleuren weer.
Ook is de coating beter bij de G3.
Geen idee wat je budget is, maar wellicht kun je korting regelen bij hellotv op de G4?

Maar zoals hierboven vernoemd, er zit geen voet bij de G versie. en is dus echt bedoeld om op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jago88
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-09 09:45
Ja thanks. TV hangt aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 07:51
De G3 heeft een MLA paneel en haalt daardoor een veel hogere piekhelderheid in kleine windows (1-10%) dan de C4. Boven die window is de helderheid nagenoeg gelijk. Dus kleinere highlights in HDR zullen meer impactvol zijn op de G3. Daarnaast hangt de G serie mooier aan de muur dan de C serie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |