Hoi,
Mijn huis krijgt op dit moment een nieuwe aanbouw op de begaande grond. Om mijn huis warmtepomp geschikt te maken wil ik graag op de gehele onderverdieping vloerverwarming. Op dit moment bestaat de onderverdieping uit een gang, berging, woonkamer. Totaal ongeveer 50m2, met de nieuwe aanbouw krijg ik ongeveer 10m2 extra. Nu ligt er in enkel de huidige woonkamer vloerverwarming van 2 groepen. De berging wordt straks opengebroken en onderdeel van de woonkamer. Ik zou dan graag in de gang, berging, woonkamer en uitbouw vloerverwarming willen.
De huidige twee groepen liggen zeer onpraktisch en zijn ook niet geoptimaliseerd(lengte en oppervlakte) voor een laagtemperatuur warmtepomp. De huidige verdeler zit ook niet op de gewenste plek en de aanvoer diameter naar deze verdeler is slechts 16mm. Nu is mijn vraag, kan ik nieuwe vloerverwarming door de oude vloerverwarming heen frezen? Op deze manier zou ik de juiste layout kunnen neerleggen en heb ik kans om vanuit één verdeler ook alle plekken te bereiken (uitbouw en berging). Hieronder een schets van de huidige situatie./f/image/n6hBX0OTLUDrzs73bAoliAVU.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!
Groet Lars
Mijn huis krijgt op dit moment een nieuwe aanbouw op de begaande grond. Om mijn huis warmtepomp geschikt te maken wil ik graag op de gehele onderverdieping vloerverwarming. Op dit moment bestaat de onderverdieping uit een gang, berging, woonkamer. Totaal ongeveer 50m2, met de nieuwe aanbouw krijg ik ongeveer 10m2 extra. Nu ligt er in enkel de huidige woonkamer vloerverwarming van 2 groepen. De berging wordt straks opengebroken en onderdeel van de woonkamer. Ik zou dan graag in de gang, berging, woonkamer en uitbouw vloerverwarming willen.
De huidige twee groepen liggen zeer onpraktisch en zijn ook niet geoptimaliseerd(lengte en oppervlakte) voor een laagtemperatuur warmtepomp. De huidige verdeler zit ook niet op de gewenste plek en de aanvoer diameter naar deze verdeler is slechts 16mm. Nu is mijn vraag, kan ik nieuwe vloerverwarming door de oude vloerverwarming heen frezen? Op deze manier zou ik de juiste layout kunnen neerleggen en heb ik kans om vanuit één verdeler ook alle plekken te bereiken (uitbouw en berging). Hieronder een schets van de huidige situatie.
/f/image/n6hBX0OTLUDrzs73bAoliAVU.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!
Groet Lars