Ceo DataOps-bedrijf legt functie neer na virale video bij…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Artikel: nieuws: Ceo DataOps-bedrijf legt functie neer na virale video bij Coldplay-co...
Auteur: @arnoudwokke

De discussie speelt al een aantal jaren. Wat voor nieuwsberichten horen er thuis op tweakers en welke niet. Ik ben van mening dat dit artikel daar het perfecte voorbeeld van is. In de afgelopen 3 jaar geen artikelen over iemand die zijn/haar functie neerlegt. Waarschijnlijk vanwege de hype in de mainstream media wordt dit bericht wel geplaatst. Het valt me steeds vaker op dat tweakers liever nieuwsberichten plaatst die steeds minder tech bevatten en ook door andere partijen geplaatst kunnen worden. Het lijkt er op dat tweakers een breder publiek probeert te trekken. Daarnaast weinig artikelen over echte tech onderwerpen (bijv: https://localmess.github.io), terwijl deze wel degelijk getipt worden. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om dit artikel te plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:56

D4NG3R

kiwi

:)

DR!5EQ schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:47:
Daarnaast weinig artikelen over echte tech onderwerpen (bijv: https://localmess.github.io), terwijl deze wel degelijk getipt worden.
Niet om af te doen van de rest van het punt, maar:
nieuws: 'Meta had vanaf september inzage in surfgedrag van Android-gebruikers'

Of doel je meer op een uitgebreid artikel naast een wat korter nieuwsbericht?

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 21-07-2025 08:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-07 07:47

arnoudwokke

Redacteur
n de afgelopen 3 jaar geen artikelen over iemand die zijn/haar functie neerlegt.
Ehh, dit is best vaak nieuws hoor, zoals deze nieuws: Linda Yaccarino stopt als ceo van X
Waarschijnlijk vanwege de hype in de mainstream media wordt dit bericht wel geplaatst.
Nee, of mainstream media er iets mee deden heeft er niets mee te maken. Het is de ceo van een techbedrijf dat meer dan een miljard waard is die stopt vanwege een video die viraal ging op sociale media. Die combinatie maakte het voor mij nieuws.
Het valt me steeds vaker op dat tweakers liever nieuwsberichten plaatst die steeds minder tech bevatten en ook door andere partijen geplaatst kunnen worden.
Dat ligt aan die 'andere partijen'. Technieuws is steeds vaker nieuws voor mainstream media. Het zij zo, wij passen daar onze nieuwsselectie niet op aan. Bij ons lees je wel wat zijn bedrijf doet, in plaats van alleen 'softwarebedrijf'.
Het lijkt er op dat tweakers een breder publiek probeert te trekken.
Nee.
Daarnaast weinig artikelen over echte tech onderwerpen (bijv: https://localmess.github.io), terwijl deze wel degelijk getipt worden. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om dit artikel te plaatsen?
Zoals @D4NG3R zegt, dat onderwerp hadden we óók. We zijn afgelopen jaren meer, niet minder, gaan schrijven over bijvoorbeeld componenten en andere techonderwerpen.

Je hoeft het niet eens te zijn met deze keuze of andere keuzes, maar de bredere trend die jij lijkt te zien is er niet :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:02

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ben het wel eens met de TS, voor mij hoeven dit soort artikelen ook niet op Tweakers... Dit zou je verwachten op fok.nl ofzo..
arnoudwokke schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:13:

Nee, of mainstream media er iets mee deden heeft er niets mee te maken. Het is de ceo van een techbedrijf dat meer dan een miljard waard is die stopt vanwege een video die viraal ging op sociale media. Die combinatie maakte het voor mij nieuws.

..
Een tech bedrijf waar we hier op Tweakers echt nog nooit over gehoord of over geschreven hebben.

De Wiki pagin van het bedrijf is een paar regels en is pas op 19 juli aangemaakt...
Wikipedia: Astronomer (company)
Ze mogen dan een miljard waard zijn maar het is geen bedrijf waar we als consument dagelijks mee te maken hebben.. En al helemaal niet in Nederland..

Nogmaals, redactie beslist natuurlijk. Maar dit heeft natuurlijk verder 0 tech waarde... Je vergelijking met X loopt mank. Dat is nou juist wel een bedrijf waar we juist wel bijna dagelijks mee te maken hebben...

Maargoed, dan klik je er niet op... Wij als gebruikers hebben geen invloed wat er geplaatst wordt...

[ Voor 92% gewijzigd door FreakNL op 21-07-2025 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dlsruptor
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-07 16:03
*knip* Dit is geen klachtenloket.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 21-07-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32

Croga

The Unreasonable Man

FreakNL schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:21:
Ze mogen dan een miljard waard zijn maar het is geen bedrijf waar we als consument dagelijks mee te maken hebben.. En al helemaal niet in Nederland..

Nogmaals, redactie beslist natuurlijk. Maar dit heeft natuurlijk verder 0 tech waarde... Je vergelijking met X loopt mank. Dat is nou juist wel een bedrijf waar we juist wel bijna dagelijks mee te maken hebben...
Is "of we er dagelijks mee te maken hebben" de maatstaf? Of zou dat "Relevant voor tech nerds" moeten zijn?

Het bedrijf is relevant voor tech nerds en daarmee zou dit nieuws relevant kunnen zijn. Persoonlijk heb ik in mijn technische nerd-functie wel degelijk met dit (soort) bedrij(f)(ven) te maken en dat maakt het dus wel degelijk nieuws voor mij, als tech nerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlsruptor
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-07 16:03
Dlsruptor schreef op maandag 21 juli 2025 @ 12:41:
[mbr] *knip* Dit is geen klachtenloket. [/]
Noem het dan ook geen "Feedback". :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 22:25
Kunnen jullie wellicht het goede voorbeeld geven, en het niet een kisscam noemen?

Dit is het namelijk niet bij Coldplay concerten. Ze werden getoond tijdens de jumbotron song, waar Chris een liedje maakt op basis van wie hij op de schermen te zien krijgt.

Veel Coldplay fans worden we zo moe van dat de incorrecte term wordt gebruikt door de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
arnoudwokke schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:13:
[...]

Ehh, dit is best vaak nieuws hoor, zoals deze nieuws: Linda Yaccarino stopt als ceo van X

[...]

[...]

Dat ligt aan die 'andere partijen'. Technieuws is steeds vaker nieuws voor mainstream media. Het zij zo, wij passen daar onze nieuwsselectie niet op aan. Bij ons lees je wel wat zijn bedrijf doet, in plaats van alleen 'softwarebedrijf'.

[...]

Nee.

[...]

Zoals @D4NG3R zegt, dat onderwerp hadden we óók. We zijn afgelopen jaren meer, niet minder, gaan schrijven over bijvoorbeeld componenten en andere techonderwerpen.

Je hoeft het niet eens te zijn met deze keuze of andere keuzes, maar de bredere trend die jij lijkt te zien is er niet :)
Ik zocht op "legt functie neer" met die woorden in de titel zijn er de afgelopen 3 jaar geen artikelen te vinden. Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom kiezen jullie ervoor om dit (soort) bericht(en) te plaatsen? Daar moet toch een afweging in gemaakt worden? Ik kan me herinneren dat er nog niet zo heel lang geleden over de keuzes van de redactie werd geschreven (kan het artikel niet vinden). Als ik dan zo'n reactie krijg lijkt het er op alsof er soms lukraak een 'nieuws'bericht op de frontpage wordt geplaatst. Als de enige reden voor het plaatsen van dat bericht is dat het een bedrijf is van waarde en een video die viral ging, vind ik dat echt te beroerd voor woorden en bevestig je dus indirect dat het ook niks met tech te maken heeft. Hopelijk zie je dit als keiharde feedback. Misschien kan tweakers eens onderzoeken doen naar de inhoud van berichten op de frontpage. Wat willen bezoekers lezen? En pas daar je redactionele keuzes op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:50:
[...]

Niet om af te doen van de rest van het punt, maar:
nieuws: 'Meta had vanaf september inzage in surfgedrag van Android-gebruikers'

Of doel je meer op een uitgebreid artikel naast een wat korter nieuwsbericht?
Heel fijn dat je dat benoemd. Dan heb ik dat bericht gemist, terwijl ik het destijds heb proberen te submitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-07 07:47

arnoudwokke

Redacteur
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Waarom kiezen jullie ervoor om dit (soort) bericht(en) te plaatsen? Daar moet toch een afweging in gemaakt worden?
Jawel hoor, ik heb gewoon antwoord gegeven. En wat ik zeg: daar mag je het mee oneens zijn. We zijn het vaak ook onderling oneens over elkaars keuzes, en dat is prima. Ik zie dit zeker als feedback en zoals altijd: het is waardevol, juist als ik het er niet mee eens ben :) We hebben elkaars argumenten kunnen lezen en het is ons niet gelukt om elkaar te overtuigen. Dat mag, dat kan ook een uitkomst zijn van een gesprek.
Misschien kan tweakers eens onderzoeken doen naar de inhoud van berichten op de frontpage. Wat willen bezoekers lezen? En pas daar je redactionele keuzes op aan.
Doe je mee aan de onderzoeken die wij geregeld doen? Er verschijnt als het goed is geregeld een melding in je beeld met de oproep. Wij passen onze keuzes aan mede op basis van wat in die onderzoeken naar voren komt. Dat is, naast topics als deze, een goede manier om verbeterpunten en feedback door te geven. Dat is uiteraard niet alleen voor redactie, ook voor andere afdelingen.
Ik kan me herinneren dat er nog niet zo heel lang geleden over de keuzes van de redactie werd geschreven (kan het artikel niet vinden).
Dat is een serie en die heet nieuwsblog, je kunt alle artikelen hier vinden. Daarin leggen we uit hoe we tot bepaalde keuzes komen :)
Pagina: 1