Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Goedemorgen,

Hoe kan ik gemakkelijk apps uitzetten of blokkeren voor bijv. 3 weken op Android? (Of tot dat ik de app weer aan zet) Ik heb twee simkaarten op mn tel en wil WhatsApp Business, teams en Outlook uitzetten.

Op android kan ik een app uitzetten, maar dat is volgens mij maar 1 dag...

Je kan van die dure well being apps kopen. Maar die zijn overkill voor mijn situatie.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In whatsapp een fake proxy instellen. 0.0.0.0 bijvoorbeeld.

Misschien kan dat ook bij die andere apps?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
teams en outlook kan je toch gewoon uninstallen voor die periode en bij terugkomst er weer op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
https://www.reddit.com/r/...an_app_without_uninstall/

Genoeg opties zoals:
- Lucky Patcher (geen of dat unrooted werkt.
- Naar Apps gaan bij instellingen en daar disablen.
- disabler app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Werkprofiel uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:25
DonChaot schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:20:
teams en outlook kan je toch gewoon uninstallen voor die periode en bij terugkomst er weer op?
Nog makkelijker is gewoon uitloggen in de app, dan merk je er niks van dat ze nog op je telefoon staan. In Teams en Outlook kan dat zeker. Na de vakantie weer inloggen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11
Meldingen uitzetten of op mijn Pixel kan ik apps ook (tijdelijk) 'archiveren'. Dan doen ze ook niets meer maar blijft de data wel bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom niet gewoon alle meldingen uitzetten in instellingen?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Ik zou inderdaad ook gewoon de meldingen uit zetten.
Dat heb ik bij mijn iPhone met een standaard profiel gedaan (in de avond en weekend geen meldingen, door de weeks wel). Op vakantie zet ik handmatig alle meldingen gewoon uit. Na de vakantie zet je ze weer aan en dan sla je steil achterover van de hoeveelheid mailtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10-09 13:40
Ik benut mijn vakantie altijd om de telefoon weer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Apps waarbij anderen contact met mij kunnen opnemen, installeer ik na mijn vakantie wel weer.

Waarom gooi je de genoemde apps niet gewoon van je telefoon af? Is iets minder drastisch en installeren kan later altijd wel weer na de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon17
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:21
apps instellen voor "Diepe slaap" ? Dan krijg je geen meldingen meer, en je krijgt ook geen updates meer totdat je ze weer toevoegt aan je "white list"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
maniac2003 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 08:34:
Meldingen uitzetten of op mijn Pixel kan ik apps ook (tijdelijk) 'archiveren'. Dan doen ze ook niets meer maar blijft de data wel bewaard.
Tijdelijk uitschakelen duurt maar 1 dag, jammer.

Jouw optie gekozen, verreweg de makkelijkste oplossing. Geen idee waarom je een app normaal zou archiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon de netwerk access permissions intrekken? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:11
BasZer schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 07:43:
[...]

Tijdelijk uitschakelen duurt maar 1 dag, jammer.

Jouw optie gekozen, verreweg de makkelijkste oplossing. Geen idee waarom je een app normaal zou archiveren?
Meldingen uitzetten kan ik gewoon permanent, dat doe ik o.a. met Teams als ik geen standby dienst draai. De app archiverings optie is ook niet beperkt in tijd.

Mochten bij jou meldingen maar 1 dag uit kunnen dan is dat een beperking van je toestel/OS combinatie.

Ik zet de Teams meldingen hier uit: app-info > meldingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmKj_XHNqa8r6ONty-K0WDzjEZg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ySX7whl8HqGOMemXGiIca5s8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Hoe doe je het nu dan in avonden en weekenden?

Wellicht heb je er (nu) niks aan, en ik doe aannames, toch denk ik dat het volgende goed advies is.

Ik zou werk en prive gescheiden houden op 2 telefoons. Werk telefoon lekker thuis of zelfs op werk laten, en prive nummer alleen aan 1 of 2 mensen doorgeven in geval van nood.
Pagina: 1