Correcte verwerking van IMDb-urls

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt

Het posten van iedere link naar IMDb zonder (forum-)tags gaat gepaard met automatische omzetting naar een netjes geformatteerde tekst, zoals de volgende:

IMDB: Tweakers (Video 2007)

Helaas resulteert dit proces in een tekst met "IMDB" in plaats van "IMDb", wat volgens de originele gedachte achter de "Internet Movie Database" niet klopt omdat "database" uit één woord bestaat.

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren

Ik kijk naar een goede film of serie en kom daarna hier om de goede vreugde te verspreiden met een link naar IMDb. Iedere link naar IMDb werkt.

Plaats de link in een reactie en druk op "Verstuur" of "Toon voorbeeld" om het te zien.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed

Een link die na het posten op dit forum zou refereren naar "IMDb" in plaats van "IMDB".

Indien relevant, voeg een screenshot toe

Elders op het forum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0PTPUaGPZbSAP-cEDWwGpqezOag=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LVQsI8bfTa6PqcipDy02Omc1.png?f=user_large

De naam van de website in kwestie volgens het eigen logo:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/IMDB_Logo_2016.svg/1150px-IMDB_Logo_2016.svg.png

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt

Een MacBook en een Android-telefoon. Beiden heb ik er nog niet van kunnen overtuigen dat het een kleine "b" hoort te zijn.

Nawoord

Ik begrijp trouwens dat een oplossing voor deze fout geen hoge prioriteit zal hebben, maar het valt al jaren op en steeds vraag ik mezelf weer af waarom een site zoals Tweakers dit niet op orde heeft.

Verder is het vooral een stukje professionaliteit. Het is een van de oudste, zo niet dé oudste, filmdatabases op het web en het zou mooi zijn als dit erkend wordt door de juiste naam te gebruiken :P

Dat zit wel Schnorr.

Beste antwoord (via Stukfruit op 21-07-2025 11:26)

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 13:11

DaFeliX

Tnet Devver
Ik ben het met je eens dat we de naam juist moeten gebruiken; maar over de redenering van IMDb zelf waarom het een kleine letter moet zijn niet :+

Maar goed, ik heb 't aangepast. Vanaf nu (dit werkt niet met terugwerkende kracht) zullen kale URLs van IMDb met de juiste naam (dus kleine 'b') worden omgezet :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 13:11

DaFeliX

Tnet Devver
Ik ben het met je eens dat we de naam juist moeten gebruiken; maar over de redenering van IMDb zelf waarom het een kleine letter moet zijn niet :+

Maar goed, ik heb 't aangepast. Vanaf nu (dit werkt niet met terugwerkende kracht) zullen kale URLs van IMDb met de juiste naam (dus kleine 'b') worden omgezet :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Super! Mijn dank is groot! :D

Test:
IMDb: Superman (2025)

Het werkt inderdaad :Y

Dat zit wel Schnorr.

Dit topic is gesloten.