Google komt sommige Pixel 6a-gebruikers tegemoet na…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 21:23
Artikel: nieuws: Google komt sommige Pixel 6a-gebruikers tegemoet na mogelijke problem...
Auteur: @YannickSpinner

Zelf heb ik een pixel 6a en mijn batterij is blijkbaar niet in orde. Na een verplichte software update is mijn batterij nog maar een halve dag bruikbaar. Een vervangende batterij is geen optie die ze bieden. Wel een shoptegoed of 100 euro cashback. Persoonlijk vind ik het een slecht aanbod voor een telefoon die ik gekocht heb omdat hij 5 jaar software updates en 7 jaar security updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 20:26

YannickSpinner

Redacteur
Ik begrijp je irritatie, dat zou ik ook hebben!

Met 100 euro cashback zou je echter wel kunnen overwegen om de accu te laten vervangen. iFixit verkoopt daarnaast setjes voor een fractie van dat bedrag. In beide gevallen weet ik niet of de vernieuwde accu niet onder hetzelfde probleem lijdt, tis maar een tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

De vergoedingen vind ik ook te laag. Ik ga met de webshop in conclaaf. De telefoon is per direct non-conform geworden.
Zo lang Google geen batterij replacement biedt (waarbij ik geheid mijn telefoon meerdere dagen kwijt ga zijn, en die dus door mij gereset zal gaan worden) moet de webshop maar met een betere oplossing komen.

Edit:
De kosten voor vervanging lijken toch mee te vallen. En ik heb geluk dat er een plek in mijn stad is waar ze de batterij kunnen vervangen. Batterij is nu niet meer op voorraad. Dus dat wordt even wachten. Ook op de definitieve prijs.

Ik denk wel dat ik daarvoor ga. De webwinkel biedt zelf alleen maar dagen lange reparatie.

[ Voor 34% gewijzigd door ArmEagle op 22-07-2025 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:54
Hier ook de telefoon van de vrouw die hier last van heeft. Gekocht via webshop in NL, maar even bedenken wat de beste aanpak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-09 15:17
Ik zit hier ook mee. Heb het bericht van Google gevonden. Als ik dat volg (klikken en invullen) krijg ik €100 tegoed terug? Heeft iemand dit gedaan? In Nederland is nog geen inruilservice. Maar ja wie wil zijn telefoon een paar dagen kwijt zijn. Waar kun je o.a. een vervangende batterij kopen? Die kunnen we er dan zelf wel in doen. Mijn man heeft tegelijkertijd een Pixel 6 gekocht en nergens last van!

[ Voor 17% gewijzigd door Bandita op 29-07-2025 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-08 21:23
De Google service is om te janken. Inhoudelijk reageren ze niet op mails, blijven een link sturen waarmee je op eigen kosten de telefoon kan opsturen en hem 7 tot 10 dagen kwijt bent. De webshop waar ik hem gekocht heb reageerde in eerste instantie dat het buiten de garantie viel maar dat is in dit geval niet van toepassing (conformiteitsbeginsel). Ik heb een klacht ingediend bij Thuiswinkel en inmiddels een soort antwoord van de webshop. Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandita
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 02-09 15:17
Interessant dat je het via de winkel gaat proberen. Ik ben van plan een Pixel 9 te kopen. Die kun je met korting krijgen nu. Daarbovenop nog je 'schadevergoeding' van de batterij dan kom je uit op iets van 280 voor een nieuwe telefoon. Zie thread Pixel 6a ervaringen.
Pagina: 1