Hoi Mede tweakers,
Ik heb een vreemd probleem. Af en toe heb ik problemen met het booten van mijn (relatief nieuwe) zelf gebouwde systeem.
Ik heb de indruk dat dit vaker gebeurt als de temperatuur buiten (en dus ook binnen in huis) hoger is.
Mijn systeem is stof-vrij, en ik heb totaal geen problemen tijdens gamen oid. Temps zijn allemaal normaal en goed.
Als ik mijn systeem boot gaan alle fans draaien, maar de lighting van de fans blijft uit. Soms duurt het enkele tellen, soms enkele minuten, en een enkele keer zelfs wat langer. Uiteindelijk springen de fans aan en gaat de pc over in zijn normale boot. Geen meldingen of wat dan ook. Het enige is dat op het moederbord, tijdens het 'hangen' een controle lampje (cpu) op rood blijft staan.
1. Herkent iemand dit probleem?
2. Is er een quick-fix. Ik overweeg zelf de cpu en ram te gaan reseaten, maar ivm een closed loop koeling op de cpu, die bescheiden in de kast past, doe ik die moeite pas als jullie denken dat dit zou kunnen werken)
Wellicht is er een snellere fix, of in elk geval iemand die weet hoe dit komt.
Het probleem komt en gaat, en dat maakt het imo erg gek. Soms gaat het weken goed, soms gaat het zelfs ook helemaal prima als het buiten/binnen erg warm is. Ik kan mijn vinger er dus niet eenduidig op leggen.
systeem:
Bij voorbaat dank voor meedenken!
Groet, Pr0spectr
Ik heb een vreemd probleem. Af en toe heb ik problemen met het booten van mijn (relatief nieuwe) zelf gebouwde systeem.
Ik heb de indruk dat dit vaker gebeurt als de temperatuur buiten (en dus ook binnen in huis) hoger is.
Mijn systeem is stof-vrij, en ik heb totaal geen problemen tijdens gamen oid. Temps zijn allemaal normaal en goed.
Als ik mijn systeem boot gaan alle fans draaien, maar de lighting van de fans blijft uit. Soms duurt het enkele tellen, soms enkele minuten, en een enkele keer zelfs wat langer. Uiteindelijk springen de fans aan en gaat de pc over in zijn normale boot. Geen meldingen of wat dan ook. Het enige is dat op het moederbord, tijdens het 'hangen' een controle lampje (cpu) op rood blijft staan.
1. Herkent iemand dit probleem?
2. Is er een quick-fix. Ik overweeg zelf de cpu en ram te gaan reseaten, maar ivm een closed loop koeling op de cpu, die bescheiden in de kast past, doe ik die moeite pas als jullie denken dat dit zou kunnen werken)
Wellicht is er een snellere fix, of in elk geval iemand die weet hoe dit komt.
Het probleem komt en gaat, en dat maakt het imo erg gek. Soms gaat het weken goed, soms gaat het zelfs ook helemaal prima als het buiten/binnen erg warm is. Ik kan mijn vinger er dus niet eenduidig op leggen.
systeem:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 171,99 | € 171,99 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7800 XT Challenger 16GB OC | € 663,31 | € 663,31 |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilators | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 60,60 | € 60,60 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 123,54 | € 123,54 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 104,39 | € 104,39 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 117,99 | € 117,99 |
Totaal | € 1.446,62 |
Bij voorbaat dank voor meedenken!
Groet, Pr0spectr
[ Voor 52% gewijzigd door Pr0spectr op 20-07-2025 14:43 . Reden: specs toegevoegd ]