Slimme meter die eigenlijk helemaal niet zo slim is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17
Sinds mijn overstap van Tibber naar Budget energie worden mijn meterstanden niet meer doorgegeven. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld geen gebruik maken van gratis stroom in het weekend (actie vanuit budget energie). Ook kan ik niet meer terug naar een dynamisch contract.

Ik heb in totaal 4x met Enexis gebeld en telkens werd tegen mij gezegd dat ik de nieuwste slimme meter heb en dat het signaal geblokkeerd wordt door externe factoren. Wel heel toevallig dat het bij de overstap is misgegaan. Een tijdje overheen laten gaan, totdat mijn slimme meter kuren kreeg. Ik heb toen de storingsdienst gebeld en de monteur kwam een paar dagen later langs. Heeft vervolgens in de meterkast lopen rommelen, reset en zowaar er werd weer gecommuniceerd met de slimme meter. Helaas van korte duur, want na 5 dagen gebeurde er weer niks. In plaats van bellen heb ik twee keer een klacht ingediend bij Enexis. Eerste klacht wilde ze mij afwimpelen, maar bij de tweede klacht heb ik hen verzocht om de afdeling metercommunicatie mee te laten kijken. Zij hebben op afstand een reset uitgevoerd, blijkbaar kan dat op afstand wel en zowaar weer verbinding met de slimme meter en na 5 dagen weer geen meterstanden zichtbaar.

Ik ben ten einde raad. Ik ga hen weer mailen dat de klacht niet is opgelost. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en zo ja, hoe heb je het kunnen oplossen?

Dit is trouwens de slimme meter die ik heb;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cZgBr6Yf-w14ADY5Fo-kb3jBLs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ib2phRoMeNwcNmUKkUYZZijI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:41
ik ga er vanuit dat je met "geen meterstanden zichtbaar." bedoelt dat er in de app/website van Budget Energie geen meterstanden zichtbaar zijn.

Heb je ook al geklaagd bij Budget Energie? Het is niet uit de sluiten dat de oorzaak van het probleem bij hen ligt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik zou inderdaad eens informeren bij Budgetenergie of meer mensen problemen hebben met deze meter. Een kapotte communicatiemodule is door de wetmatigheid van vijf dagen werken na reset minder waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
FredvZ schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:15:
ik ga er vanuit dat je met "geen meterstanden zichtbaar." bedoelt dat er in de app/website van Budget Energie geen meterstanden zichtbaar zijn.

Heb je ook al geklaagd bij Budget Energie? Het is niet uit de sluiten dat de oorzaak van het probleem bij hen ligt.
synoniem schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:24:
Ik zou inderdaad eens informeren bij Budgetenergie of meer mensen problemen hebben met deze meter. Een kapotte communicatiemodule is door de wetmatigheid van vijf dagen werken na reset minder waarschijnlijk.
Ik heb inderdaad budget energie benaderd en zij geven aan dat ze sinds 04-07 geen meterstanden meer hebben doorgekregen van Enexis. BE heeft aangegeven dat ze gaan schakelen met Enexis. Ook heb ik enelogic ernaast lopen en die krijgt ook geen data van enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
.

[ Voor 99% gewijzigd door Untouchablezz20 op 20-07-2025 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Untouchablezz20 Kijk eens of de juiste meter ID en EAN's bekend zijn bij Enexis en doorvragen wat ze nou precies hebben gedaan bij dat rommelen aan de meter.

Misschien zijn ze intern elkaar aan het tegenwerken door id's te wijzigen en na 5 dagen weer terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
mrmrmr schreef op zondag 20 juli 2025 @ 14:28:
@Untouchablezz20 Kijk eens of de juiste meter ID en EAN's bekend zijn bij Enexis en doorvragen wat ze nou precies hebben gedaan bij dat rommelen aan de meter.

Misschien zijn ze intern elkaar aan het tegenwerken door id's te wijzigen en na 5 dagen weer terug te zetten.
Ik zal het in de mail erbij zetten, dankjewel.

Edit: wat de monteur had gedaan, was de fases goed aansluiten, want volgens hem was dit verkeerd gedaan door zijn collega. Er heeft geen wissel plaatsgevonden. Na het ‘rommelen’ had hij gebeld met een afdeling en toen kreeg hij groen licht wat betreft communicatie.

Edit2: Klachtenafdeling gaat het nog eenmalig voorleggen aan de afdeling metercommunicatie. Als zij niks kunnen betekenen, dan houdt het voor Enexis op. Geen idee welke stappen ik verder dan nog kan zetten of wellicht accepteren dat ik afstand uitlezen niet gaat werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Untouchablezz20 op 21-07-2025 12:13 ]

Pagina: 1