ik haak even in op dit topic omdat ik een vraag wilde stellen die hier heel dicht bij ligt, hopelijk hebben we er beide wat aan @LankHoar .
Dit is mijn huidige, ook wat jaartjes oudere, systeem (lijkt heel erg op wat LankHoar noemt):
Ik zat erover te denken de Radeon RX590 te vervangen door zoiets als een RTX3060 (2e hands dan denk ik).
Build doet op zich al 5 jaar uitstekend dienst, ook de wat videozwaardere spellen (Satisfactory, BG3, Dune bijv), al merk ik met de nieuwste wel dat ik een verouderde heb. Ook de luide blazer en hoge temperatuur van de rx590 ben ik na 5 jaar wel een beetje bue.
Dat moederboard heeft wel PCi-e 3.0 (x16) slot, geen 4.0, wat vrijwel alle GPU's die een goeie upgrade zouden zijn hebben. Is dat erg? Ga ik dat verschil merken?
Geldt hier hetzelfde advies dat ik mijn budget beter over een gpu én cpu upgrade kan spreiden?
Is een moederupgrade nog iets om te overwegen?
Dank!
Dit is mijn huidige, ook wat jaartjes oudere, systeem (lijkt heel erg op wat LankHoar noemt):
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B450M-A PRO MAX | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming X Radeon RX590 8G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Aerocool QS-240 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 43,39 | € 43,39 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE 450 White 230V - V2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne SSD's | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 193,- | € 193,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 236,39 |
Ik zat erover te denken de Radeon RX590 te vervangen door zoiets als een RTX3060 (2e hands dan denk ik).
Build doet op zich al 5 jaar uitstekend dienst, ook de wat videozwaardere spellen (Satisfactory, BG3, Dune bijv), al merk ik met de nieuwste wel dat ik een verouderde heb. Ook de luide blazer en hoge temperatuur van de rx590 ben ik na 5 jaar wel een beetje bue.
Dat moederboard heeft wel PCi-e 3.0 (x16) slot, geen 4.0, wat vrijwel alle GPU's die een goeie upgrade zouden zijn hebben. Is dat erg? Ga ik dat verschil merken?
Geldt hier hetzelfde advies dat ik mijn budget beter over een gpu én cpu upgrade kan spreiden?
Is een moederupgrade nog iets om te overwegen?
Dank!