Vakantie spanje en de eisen qua persoonlijke informatie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Deze vakantie gaan wij richting spanje. Daar hebben we een AIRBNB gehuurd en nu komt het verzoek van de verhuurder om nogal wat persoonlijke info. Ik weet dat dit het geval is sinds december vorig jaar maar ik krijg maar geen duidelijk antwoord of de gegevens ook ingevuld kunnen worden op moment van aankomst. Nu vragen ze, op voorhand,een word bestand in te vullen met alle info en deze te mailen. Niet bijster wenselijk van onze kant zullen jullie begrijpen.

Wat mij toch logisch lijkt; invullen van gegevens, deze meenemen, overhandigen en dan kan deze ter plaatse worden geverifieerd met de gegevens uit het paspoort... :?

Iemand toevallig al ervaring met dit hele gebeuren en wat over het algemeen de manier van handelen is?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-09 21:04
Wat voor gegevens praten wij dan over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 14:30
Dit is heel gebruikelijk in meer landen dan enkel Spanje. Wat de vereisten zijn voor Spanje is niet moeilijk te vinden, bijvoorbeeld:
https://travelnest.com/ne...rental-registration-rules

Onder The Royal Decree 933/2021 moet de host verplicht het volgende verzamelen:
Personal information: First and second surname, first name, date of birth, gender, ID number, ID type (passport, DNI, etc.), and nationality.

Contact details: Landline and mobile phone numbers, email address.

Residence information: Full address (city, country, usual place of residence).

Travel information: Number of total travellers, and their relationship (e.g., guardian for minors).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
nielZify schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:53:
Wat mij toch logisch lijkt; invullen van gegevens, deze meenemen, overhandigen en dan kan deze ter plaatse worden geverifieerd met de gegevens uit het paspoort... :?
Redelijke kans bij een Airbnb dat je de eigenaar nooit te zien krijgt.

En ik snap dat theoretisch mails onderschept kunnen worden, maar is dat niet vooral theoretisch? En het is nou niet zo topgeheim verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-07 17:47
Sissors schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:10:
[...]

Redelijke kans bij een Airbnb dat je de eigenaar nooit te zien krijgt.

En ik snap dat theoretisch mails onderschept kunnen worden, maar is dat niet vooral theoretisch? En het is nou niet zo topgeheim verder.
Zeker waar maar het is zo'n beetje alles wat je maar te weten kunt komen over een persoon. Voelt wat onveilig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Het is normale informatie dat je altijd moet opgeven als je ergens naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Normaal doe je dat toch ter plekke @segil? Ik vind het allemaal maar raar, maar heb ook geen AIRBNB ervaring.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Meg schreef op zondag 20 juli 2025 @ 13:18:
Normaal doe je dat toch ter plekke @segil? Ik vind het allemaal maar raar, maar heb ook geen AIRBNB ervaring.
Bij mijn online reserveringen wordt er vaak al naar gevraagd om het tijdens het reserveren in te vullen. Het is alweer even geleden dat ik ter plaatse nog iets moest invullen.
Pagina: 1