Verkopen op 2dehands (en andere doorverkoopplatforms)

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darida
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-07 17:05
Hallo

Ik ben al zo'n 17 jaar actief op 2dehands en merk de laatste 5 jaar toch een grote verandering in het gedrag van de mensen. Ik krijg er niets meer verkocht. Ik krijg zo de indruk dat iedereen alles gratis en voor niets wilt en ook verwacht. Enkele voorbeelden:

- Magic Keyboard voor de Mac t.w.v. 110 euro volledig nieuw (dat is de beste prijs die je kan vinden op internet): die had ik erop staan aan 75 euro en de mensen sturen dan biedingen van 35-40 euro.
- MacBook Pro t.w.v. 2200 euro aangeboden aan 1100 euro (in perfecte nieuwstaat zelfs met nieuwstaat toetsenbord want er had altijd een folie op gezeten, maar wel gebruikt dus). Ik kreeg biedingen van 400 à 500 euro max. tot er eentje was die de vraagprijs betaalde. Ik heb die persoon uiteindelijk 50 euro korting gegeven omdat hij het niet gratis probeerde te krijgen
- juicer t.w.v. 255 euro aangeboden aan 100 euro. Biedingen ontvangen van 30 à 40 euro.

6 jaar geleden en daarvoor gebeurde dit niet. Toen ontving ik wel nog correctie biedingen. Ik stelde me dus de vraag of er nog mensen zijn met zulke ervaringen?

Nu ik moet zeggen dat ik mijn eigen manieren heb om hiermee om te gaan nl.:

- bij belachelijke biedingen ga ik akkoord en spreek ik af met de koper (ik spreek sowieso nooit thuis af maar op 2km van thuis, ik vertrouw niemand) en dan daag ik gewoon niet op. Ik vind dat ze maar gestraft moeten worden voor hun onrespectvol gedrag. Dat is nog maar 2x gebeurt want meestal verschieten ze zelf dat ik akkoord ga met hun belachelijk laag bod en zeggen ze zelf dat ze de indruk krijgen dat ik hen aan het lijntje hou (een duidelijke aanwijzing dat ze zelf al weten dat hun bod niet correct is).
- "ik bied deze prijs omdat ik ver moet rijden om het te komen ophalen". Het is blijkbaar de schuld van de verkoper dat de koper ver woont en niet met een koerierdienst wilt werken. Daarop antwoord ik met een link naar Immoweb waar hij op zoek kan naar een woning dat dichterbij gelegen is. Ze reageren dan heel kwaad 8)
- 4 jaar geleden verkocht ik een paar loopschoenen van Salomon t.w.v. 120 euro. In gebruikte staat maar wel nog perfect bruikbaar te koop gezet aan 35 euro. De koper had bod van 15 euro gedaan en dus liet ik in de chat weten
bij deze ga ik akkoord met uw bod van 15 euro voor 1 loopschoen type Salomon xxxx. Gelieve mij uw adres door te geven voor de levering en mij het bedrag van 19 euro incl. verzendingskosten te storten op rekeningnummer xxx.
De koper betaalde en ontving 1 schoen en was natuurlijk niet tevreden. Ik kon verwijzen naar de chat waarin het duidelijk vermeld was. Uiteindelijk betaalde hij het overige bedraag en nog eens 4 euro leveringskosten om de tweede schoen te ontvangen.

Zijn er nog anderen die deze trend zien op 2dehands en/of andere platformen? Dat mensen vinden dat ze alles gratis moet krijgen? Soms denk ik dat ik naar een ander platform moet want het is er onmogelijk iets verkocht te krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:49
Denk niet dat je het er met deze acties zelf beter naar maakt.
In mijn ogen houd je er ergere praktijken op na door zo te handelen dan door een laag bod te doen.
Je kunt het altijd proberen of iemand akkoord gaat met een laag bod.

Mensen voor niks laten rijden of maar de helft opsturen zijn gewoon smeriger praktijken.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:33
Rensjuh schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:00:

Mensen voor niks laten rijden of maar de helft opsturen zijn gewoon smeriger praktijken.
Dit inderdaad. Een simpel 'nee' op een te laag bod volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De acties die jij doet, waaronder niet komen opdagen als iemand een bod doet is natuurlijk ronduit respectloos en misschien zelfs oplichting?

Maar je zou toch gewoon 'nee' kunnen zeggen als je een laag bod krijgt of geen gebruik maken van dergelijke sites als je niet wilt dat je slechte biedingen krijgt.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
jij bent het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-09 12:46

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Heb je een voorbeeld van hoe jouw advertenties er uit zien incl foto's? Kan zijn dat de advertenties er "te goed" uit zien, en mensen denken dat je een handelaar/verkoper bent, en vervolgens niet "de hoofdprijs" willen betalen voor de producten.

Dat gedrag is verder absurd en maakt jou een groter deel van het probleem dan de mensen die laag bieden.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 21:30

Grvy

Bot

This is not the flex you think it is...

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:49

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Reden hiervoor is dat ik geen concrete discussie waarde en doel van het topic zie. Als ik het moet categoriseren dan lijkt het meer een ervaringen topic en die zien we hier liever niet. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.