Hedendaagse stille behuizing met ruimte voor 4 HDD's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigenère
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-09 18:42
Ik ga binnenkort een volledig nieuw systeem samenstellen. Daarbij is mijn ruime Corsair Obsidian 650D behuizing uit 2011 ook eens aan vervanging toe.

In mijn huidige case worden wel 4 data harde schijven van 3,5 inch gehuisvest, dus die moeten zeker ook mee kunnen in de nieuwe behuizing. Zijn er nog zo'n cases tegenwoordig want tegenwoordig wordt er meer gefocust op de looks zonder HDD's en M.2 SSD's? Een NAS is ook geen optie.
Liefst ook een stille case want deze staat op mijn bureau vlak naast mij.

Zelf had ik de Be Quiet Dark Base 701 (met 3 HDD bays) en de Lian Li LANCOOL III (ruimte voor 4 HDD's) gezien. Zijn dit goede behuizingen?

Het budget en het merk doet er niet echt toe, dus alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35
Aangezien je een case van €200 aan het overwegen bent, even een out-of-the-box idee: hoe groot zijn al je 3,5 inch harde schijven bij elkaar? Want een SSD is veel stiller (en bovendien veel sneller) dan welke 3,5 inch schijf dan ook.

Dus afhankelijk van hoeveel data je op hebt te slaan, kan je mogelijk een SSD + (goedkopere) case kopen en nog goedkoper uit zijn ook :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43
Is https://www.megekko.nl/pr...-behuizing-Zwart-2-5-3-5- interessant?

De behuizingen zijn prima verder. Waarom twijfel je daarover?

uitvoering: Cooler Master Silencio S600 is ook een optie.

[ Voor 49% gewijzigd door Dekar op 19-07-2025 12:32 ]

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigenère
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-09 18:42
Hahn schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:42:
Aangezien je een case van €200 aan het overwegen bent, even een out-of-the-box idee: hoe groot zijn al je 3,5 inch harde schijven bij elkaar? Want een SSD is veel stiller (en bovendien veel sneller) dan welke 3,5 inch schijf dan ook.
Het is inderdaad mogelijk om twee van de 4 HDD's op termijn misschien om te zetten naar SSD's. Ik heb er een oude van 4 TB en een andere van 6TB. De andere twee zijn echt te groot.
Al was ik eerder aan het denken om één grote HDD te kopen om de data van deze twee oude disken te huisvesten en zo van 4 naar 3 disken te gaan.
Dekar schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 12:27:
Is https://www.megekko.nl/pr...-behuizing-Zwart-2-5-3-5- interessant?

De behuizingen zijn prima verder. Waarom twijfel je daarover?

uitvoering: Cooler Master Silencio S600 is ook een optie.
Ik wist niet dat die HDD behuizingen bestonden. Bedankt voor de tip dus en ook voor de andere behuizing. Ik neem deze mee in overweging.