Alternatief Synology

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Hi

Ik heb een Synology DS223j die opzich wel prima werkt met de drive clients op pc/laptops. Weinig over te klagen.

Probleem zit hem in de Android app (Drive) waarbij het uploaden naar de Synology zeer traag gaat. En daarnaast ook nog eens onbetrouwbaar. Upload je 10 foto's? Dan mag je blij zijn als er 5 op je NAS staan.

Daarnaast stopt het syncen als het scherm van je telefoon uit gaat. Op een andere telefoon identiek hetzelfde probleem. Instellingen van de app mbt accu besparing aanpassen, heeft geen resultaat.

Poort 6690 (voor drive) is correct geforward.
Alle pc/laptops werken wel correct

Als ik zoek naar identieke problemen met de drive app en Android, ben ik niet de enige.

Ik ben er inmiddels ook wel erg klaar mee. En opzoek naar een alternatief waarbij de app op de telefoon wel werkt.

Iemand aanraders voor een relatieve basic NAS?
Ik gebruik het niet als media/downloadserver oid. Puur voor bestandsoverdracht/backup

Ik zat zelf te kijken naar een QNAP TS-233.
Volgens mij wel een leuke basis unit. Iemand ervaring met de mobiele app?

[ Voor 5% gewijzigd door timskiej op 19-07-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojo90
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 30-08 07:39
Geen inhoudelijke reactie maar ik heb juist een synology ds224+ gezocht omdat deze zo wordt aangeraden.

Ik loop ook vast met het synchen van foto's met drive maar zal daar een ander topic over starten. Zelf handmatig synct hij niet als er nieuwe fotos in de map staan.

Vraag me af of er geen andere app is die als vervanger op kan treden zo op het eerste gezicht bevalt synology photos me ook niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
De drive app op de smartphone is niet voor synchronisatie, dat is de desktop versie.

Wat je zoekt is Synology Photos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jeroen3 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:14:
De drive app op de smartphone is niet voor synchronisatie, dat is de desktop versie.
Raar verhaal; ik gebruikt Synology Drive al zeker 6 jaar voor het backuppen van foto's naar mijn Syno-NAS. Of Drive of Photos de slimmere app is, dat is misschien een ander verhaal. Maar is zeker een optie om ook te proberen voor @timskiej
timskiej schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:20:
Probleem zit hem in de Android app (Drive) waarbij het uploaden naar de Synology zeer traag gaat. En daarnaast ook nog eens onbetrouwbaar. Upload je 10 foto's? Dan mag je blij zijn als er 5 op je NAS staan.
Als je phone niet in de slaapstand schiet en alsnog staan er maar 5 van de 10 foto's consequent op je NAS, dan is er zeker iets aan de hand. Ik heb dagen dat ik honderden foto's wil syncen met Drive. 0 issues. Display van telefoon op 10 minuten time-out en gewoon nog nooit issues gehad.
Poort 6690 (voor drive) is correct geforward.
Forwarded naar wat en waarom? Ik zal misschien ouderwets klinken maar zolang je devices op hetzelfde subnet zitten, hoef je over het algemeen geen enkele portforward te realiseren. Er zullen vast usecases zijn waarin het wel verstandig of zelfs verplicht is, maar die heb je jezelf dan opgelegd.

Dat impliceert ook meteen dat je bij consequent niet kunnen uploaden over WiFi, je dus eens goed in je apparaten / netwerk-tooling / configuratie / sniffing moet duiken om mogelijk iets meer informatie op te leveren waarom het niet goed gaat.
Als ik zoek naar identieke problemen met de drive app en Android, ben ik niet de enige.
Zie antwoorden hierboven maar natuurlijk ook het topic-template "wat heb je al geprobeerd?". Lees zowel over het troubleshooten, budget, alternatieven etc niet al te veel. Een ander merk en/of type kan dus ook een issue opleveren tussen je "mobiele telefoons".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik gebruik die Cloud Sync app, en upload zo bij een wifi verbinding bepaalde mappen naar de NAS van mijn telefoon en die van mijn vrouw. Sommige alleen upload sommige 2 richting. werkt al jaren perfect.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
timskiej schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 11:20:

Daarnaast stopt het syncen als het scherm van je telefoon uit gaat. Op een andere telefoon identiek hetzelfde probleem. Instellingen van de app mbt accu besparing aanpassen, heeft geen resultaat.
Probeer/test het uploaden naar je Synology eens met een andere app?
Bijvoorbeeld dit prettige bestandsbeheer tool:

Android: Cx File Explorer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIuhJHJNIc3DBLg4KIgxz5FG6ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IiduZ5P5KpIN62r2fCIvYbx9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44

Soggy

vroemmmm

Ik gebruik de ds file app om de foto's van mijn Android te synchen naar de syno. Werkt 100% van de tijd deze app eens proberen?

If it works, tweak it

Pagina: 1