Technivolt 101 laadpaal slim maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 18:10
Hallo tweakers!

Tot voor kort laden ik mijn auto op met een granny charger (max 3kw) nu is mijn stroomcontract afgelopen en wil ik zoveel mogelijk mijn opgewekte energie met zonnepanelen in de auto stoppen. Er is een 3x25a aansluiting, homewizard p1 meter en homeassistnet. Nu heb ik een technivolt 101 11kw auto lader gekocht. Deze was op iBood 199 euro dus niet echt duur alleen zie ik dat er niet standaard een mogelijkheid is om hem alleen te laten laden bij overschot aan energie. Hij kan wel via een modbus een MID uitlezen en zorgen dat hij niet meer stroom verbruikt dan de maximale ingestelde limit bijv 17kw.

Ik rij een tesla dus ik was al aan het proberen om de tesla aan te gaan sturen doormiddel van de p1 meter en homeassitent dat hij alleen laad wat overschot is. Alleen heeft de api een gratis limit en als je heel de tijd wil gaan schakelen met nu max 2a nu 3a nu weer 2a dan denk ik dat het niet echt gaat werken.

Wellicht dat het slim maken niet mogelijk is maar ik dacht voor ik hem terug ga sturen stel ik de vraag wellicht dat iemand nog een goed idee heeft om de oplader toch slim te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 11:33

wouter1981

w00t

Hallo, ik ben benieuwd of je hier nog verder mee gekomen bent?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:15
Is dit project iets voor je?
Dan kun je via een bluetooth verbinding je auto aansturen.
Dan zit je buiten een api/cloud om.

Onder andere de volgende opties zijn beschikbaar:
- Set charging amps
- Set charging limit (percent)
- Turn on/off charging

https://github.com/yoziru/esphome-tesla-ble

[ Voor 10% gewijzigd door S-te-fan op 07-09-2025 17:03 ]