Vanaf je mobiel streamen en hotspot tegelijkertijd zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 14:28
Stel;
Je bent ergens (in het buitenland) waar wel een (smart) tv is, maar geen internet.
Op je mobiel heb je Netflix, of what ever.
Aan de TV zit een Chromecast.
Kan je de TV/Chromecast verbinding laten maken met de hotspot van je mobiel, en tegelijkertijd Netflix streamen naar de Chromecast via mobiel internet ?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, dat kan, als je je eigen chromecast meeneemt ;)

Een smarttv/chromecast van het vakantieadres kan je de instellingen niet van veranderen

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 14:28
RaZ schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 05:26:
Ja, dat kan, als je je eigen chromecast meeneemt ;)

Een smarttv/chromecast van het vakantieadres kan je de instellingen niet van veranderen
Uiteraard neem ik die mee.
Dank je wel voor het antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:15
Om irritatie te voorkomen zou ik het thuis alvast uit proberen, zodat je weet hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou het van te voren idd even testen. Met mijn Samsung S22 werkt dit prima, maar ik wilde het laatst voor iemand anders met een iPhone instellen, maar kreeg het niet aan de praat. Na het klikken op het cast-icoontje kwam de chromecast niet in beeld. Even op gegoogled en schijnt een probleem te zijn dat meer mensen met een iPhone hebben. Daarna ook niet verder gekeken en een Chromecast met Google TV gebruikt. Die heeft zn eigen remote/apps en dat werkte wel via een hotspot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Met mijn iphone kon ik geen hotspot en casten tegenlijk. Ik heb toen een tp link m7350 gehaald. Daar heb ik mijn sim in gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Het is mij in een vakantiehuisje van Centerparks onlangs gelukt. Daar zat een Chromecast ingeplugd van het park zelf, maar dat ding kon geen verbinding maken met de wifi van het huisje.

"Gelukkig" had een vorige huurder de plastic bescherming om de Chromecast heen al gesloopt waardoor ik hem kon resetten. Wellicht dat de vorige huurder dat zelf ook had gedaan waardoor het probleem uberhaupt ontstaan was, maar vooruit :P

Heb 'm toen aan een hotspot van mijn eigen telefoon gehangen (Android), en daarna gecast vanaf mijn telefoon naar die Chromecast. Dat wou prima ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1