USB conflicten tussen apparaten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 13:28
Situatie: Asrock X570 Taichi met BIOS P5.65 en wired USB toetsenbord vai een Kceve usb switch. Aan het systeem hangen twee deleyCON 7.5m actieve USB kabels. Die kabels hebben een eigen voedingsingang voor 5V en die is ook aangesloten. Aan één van die twee kabels hangt een Logitech webcam en aan de andere een passieve USB hub met daaraan een Cognisys stackshot controller.

Alles werkt zoals de bedoeling is. Nu heb ik zeer recent een Sabrent 5-bay docking station toegevoegd die direct met een USB-C kabel aan mijn moederbord hangt. Als ik nu mijn systeem aanzet reageert het systeem niet meer op de DEL toets en kan ik het bios niet meer in. Ook reageert het systeem niet meer op het toetsenbord in GRUB waardoor ik geen OS kan kiezen.

Dit probleem speelt zich alleen af als zowel de actieve USB kabel met de hub en stackshot én de dockin station beiden tegelijk aan het systeem hangen. Als slechts één van beide apparaten is aangesluiten (ongeacht welke) dan is er geen probleem.

Fast startup staat uit. USB selective suspend staat uit. Power delivery in S5 deep sleep staat in BIOS op enabled. Ik heb die lengte echt nodig omdat ik de inrichting niet kan veranderen waardoor de afstand kleiner wordt. Hoe is dit eventueel op te lossen? Wie heeft ideeën? :)