Toon posts:

problemen met 2de harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst (=een maand) een nieuwe stofzuiger gekocht voor naast bureau. Zo een met MSI-KT266 mammaplankje en een AMD1333 processor. Alles dat aan de twee IDE-poorten hing werkte naar behoren. Dat is, een IBM Deskstar 60GXP, een lite-on rewriter aan de primary poort, en een lite-on DVD-speler aan de secondary poort. Nu wilde ik daar toen de harde schijf (QUANTUM FIREBALL) van de oude computer bijzetten. Dus ik zet die oude harddisk op de master en die DVD op de slave. Nu wil die combinatie niet. trek ik de stekker uit de harddisk, dan ziet de BIOS setup direct die DVD-speler op de slaaf hangen, maar doe ik de meester-stekker weer in de harde schijf dan ziet de BIOS alleen de harde schijf op de primary zitten. Nu wil ik binnekort eigenlijk die DVD wel eens gaan gebruiken zonder de computer open te hoeven schroeven. Heeft iemand hier een oplossing voor? |:(

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 08:48

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Al andere combinaties geprobeerd? (Wil ook welles werken...) De master / slave jumpers gechecked en niet op cable select gezet...???

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de zaken eens omsteken. Wordt wel een beetje lastig met de kabels. Voor zo ver ik gezien heb staan alle jumpers juist. Dus het ZOU gewoon moeten werken. Maar wat is gewoon de laatste tijd...

Verwijderd

Topicstarter
Met wat omsteekwark en enkele dubbele lussen in de flatcables hangt nu de Cd-writer als slaaf aan mijn oude harddisk. Dat lust ie wel blijkbaar wel. Handig dat je die flat-cables ook kunt omdraaien trouwens.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:55

Predator

Suffers from split brain

Ik heb een quantum fireball AS en ik heb daar ook iets vaag meegehad. Ik zette de jumper op master ( volgens wat er op de HDD stond ) en zelfs als ik er hem alleen ( geen andere shit op de cable ) zette wou ie niet. Zonder jumper wou ie wel :?
Als slave wou ie wel.
Dus zit ie er in zonder jumper :) als master

Ik denk trouwens dat ie zonder jumper als cable select werkt.

Vond ik best nogal vaag ofwel klopt hun schema niet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs