Synology Nas met ip camera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 20:31
Hoi allen,

Ik kreeg deze week de melding van Google dat het abonnement voor de Nest Aware functionaliteit in prijs stijgt van 120 euro naar 180 euro. Dat is een dermate hoge prijs dat ik het huidige abonnement uit laat lopen en dan stop met Nest Aware. En nee, ik neem niet het goedkopere abonnement.

Ik heb sinds enige jaren een Synology Nas staan (de DS916+ met 2x4Tb en 1x2Tb opslag, wil eventueel uitbreiden met een extra schijf voor de camera's) en heb in het verleden diverse camera's gehad die hiermee verbonden waren (Synolgy Surveillance). Dat waren veelal Chinese webshop cams.

Daar was op een gegeven moment best veel gezeur mee zodat ik overstapte naar de Google Nest serie.
Ik heb daar nu 2 outdoor cams van en een deurbel. Op zich voldoet dat, het werkt praktisch altijd en de kwaliteit is voldoende in mijn ogen. Mijn wifi thuis is optimaal, nooit gezeur met dekking en betrouwbaarheid. Systeem is van Orbi met totaal 4 stations.

Nu wil ik dus toch weer overstappan naar ip camera's icm met mijn Synology Nas.

Mijn vraag aan jullie: welke cams gebruiken jullie icm met de (Synology?) Nas en waarom heb je daarvoor gekozen?

Ik denk niet dat ik snel zal kiezen voor wederom Chinese budget camera's dus ik wil er best iets aan uitgeven. Laten we zeggen tot een 200 euro per camera. Het moeten dus minimaal 2 ip camera's worden en eventueel een deurbel. Ik weet dat ik een extra licentie van Surveillance moet aanschaffen om dit te laten werken.

Ben benieuwd wat jullie hebben draaien dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb zelf een Reolink RLC-810A. Erg fijne camera, superscherp beeld. Het ding is POE, dus met alleen een ethernetkabeltje ben je er. Ook goed materiaal om de camera aan de muur te monteren. Met een merk als Hikvision heb ik helaas minder goede ervaringen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Ok, dank voor je reactie. Mooie camera volgens mij en redelijk voordelig.

Je hebt geen deurbel camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22:55

MasterCypher25

Miss Patriotic

Ik gebruik de Reolink 510A, heb er 3 hangen en werken perfect, goed beeld en geluid en hebben meerdere keren hun waarde bewezen. De hieronder gelinkte 520A is het "verbeterde" model.

https://www.amazon.nl/Bev...apc-def-sp-co2-nl-21&th=1

Je kan ook een moederbordje met onboard cpu (9-14Watt) nemen en daar de Reolink software op zetten en dan doorlussen naar je nas. De software is gratis en je kan er 32 cams mee aansturen...

https://support.reolink.c...l-Reolink-Client-Windows/

https://reolink.com/software-and-manual/

Owja, je hebt wel POE switches nodig, maar die zijn vrij goedkoop hier via V&A te verkrijgen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MasterCypher25 op 20-07-2025 18:36 ]

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Da's ook een interessante zienswijze. Gaan we ook even induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Drukkert schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:06:
Da's ook een interessante zienswijze. Gaan we ook even induiken.
Dat is het zeker, je hoeft niet een hele dag een nas aan te laten staan bv. Dat kost een stuk meer, gewoon een 2-4TB harddisk op het mobo aansluiten of nog beter, een ssd, dat scheelt ook weer kosten en dan eens per dag of 2 dagen even de beelden overzetten naar de nas als het nodig is. Zo heb je een energiezuinige configuratie waar je een hoop camera's tegelijk mee kan aansturen! ;)

Nog een laatste tip, blijf bij bekabeld, WiFi kan gejammed worden en dan heb je nog niets.... :(

[ Voor 8% gewijzigd door MasterCypher25 op 21-07-2025 17:28 ]

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drukkert
Ja, maar mijn Nas staat 24/7 aan en de computer ook. Een extra computer om het geheel aan te sturen zal dan dubbelop zijn. Dus Surveillance Station via de webbrowser laten draaien is dan de makkelijkste oplossing. Ook via je telefoon kun je op deze manier je beelden (live) bekijken.

Meerder keren per week je beelden handmatig overzetten is niets voor mij, dat zal ik niet gaan doen.
Het is dan dus eenmalig extra licenties aanschaffen voor Synology Surveillance Station.

Maar sowieso interessant om jouw idee te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Drukkert schreef op maandag 21 juli 2025 @ 17:37:
Ja, maar mijn Nas staat 24/7 aan en de computer ook. Een extra computer om het geheel aan te sturen zal dan dubbelop zijn. Dus Surveillance Station via de webbrowser laten draaien is dan de makkelijkste oplossing. Ook via je telefoon kun je op deze manier je beelden (live) bekijken.

Meerder keren per week je beelden handmatig overzetten is niets voor mij, dat zal ik niet gaan doen.
Het is dan dus eenmalig extra licenties aanschaffen voor Synology Surveillance Station.

Maar sowieso interessant om jouw idee te bekijken.
Hier staat ook 1 computer 24/7 aan en in de avond/nacht het mobo met de cams, overdag gebeurt er hier weinig, dus dan staat het uit. Uiteraard doe jij het op jouw manier, net zoals ik het op de mijne doe :) Voor het overzetten van beelden gebruik ik gewoon synchronisatie, even opstarten en geen omkijken meer naar.

De manier waarop jij het omschrijft is ook een interessante en zeker de moeite waard om eens te bekijken. Heb hier ook nassen draaien, maar die laat ik liever niet 24/7 aanstaan, dat wordt een dure grap dan namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drukkert
Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel energiezuinig bezig. Kies meer voor de makkelijkste oplossing. Maar snap zeker dat anderen dat wel doen.
In ieder geval een leuk onderwerp om over te dimdammen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Drukkert schreef op maandag 21 juli 2025 @ 18:10:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel energiezuinig bezig. Kies meer voor de makkelijkste oplossing. Maar snap zeker dat anderen dat wel doen.
In ieder geval een leuk onderwerp om over te dimdammen!
Dat was ik vroeger ook niet, maar ik heb nu niet meer het inkomen wat ik vroeger had en heb dus aanpassingen moeten maken en ook gedaan. Heb wel zonnepanelen overwogen specifiek voor het pc/nas gedeelte, dan zou ik er weer geen problemen mee hebben ;)
Nu probeer ik het energie efficiënt te houden en dat lukt aardig en wat ik omschreven heb, is daar een voorbeeld van, daarnaast hou ik sommige dingen liever gescheiden van elkaar en daarom draait het beveiligingsysteem ook apart van de rest :)

Dat is het zeker! Je raakt er gewoon niet over uitgepraat! :P

Pagina: 1