Koppeling Musiccast Vynil met Receiver RX-A2A

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikaros55
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-07 15:34
...Beste,

Wat is de beste manier om de receiver RX-A2A met de musiccast vynil 500 te koppelen.
Moet ik beide niet aarden?
Ik krijg veel brom als ik ze aansluit.
Of ik moet de geluids knop ver open draaien om iets te horen.
Ook is de soud kwaliteit niet ok.

Alvast bedankt voor de reactie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Heb je de handleidingen er op nageslagen?
https://nl.yamaha.com/nl/...wnloads.html#product-tabs
https://nl.yamaha.com/nl/...wnloads.html#product-tabs

Er mist een hoop informatie in je startpost, waardoor het erg moeilijk is om hier antwoord op te geven. Even een snelle gok van mij zonder dat ik de specs heb nagekeken: heb je er een voorversterker tussen zitten of niet? Als die er tussen hoort, dan zou je dit gedrag kunnen krijgen als je die hebt weggelaten.

Kleine toevoeging, ik zou de phono stand op je speler gebruiken en deze aan de phono ingang van je versterker hangen. Maar laat ook eens weten/zien hoe je het nu hebt aangesloten.

[ Voor 13% gewijzigd door Archer_VC10 op 18-07-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:50
au! ik neem aan dat je weet dat platenspelers of intern of extern een voorversterker nodig hebben, heb niet gekeken of de versterker een heeft, maar meestal zit er een phono ingang op, en die heeft dan nut....
De brom doet mij vermoeden dat je een voorversterker mist of de platenspeler verkeerd hebt aangesloten.
Platenspeler aarden kan nooit kwaad.
Hierbij uit een test van de platenspeler (snap niet waarom een platenspeler music cast zou moeten hebben btw, dat hoort in de versterker te zitten)
Bij een traditionele draaitafel ben je dan bijna klaar, maar niet bij de VINYL500. Op dit punt hangt het af wat je met de Yamaha-speler van plan bent. Ga je hem (ook) rechtstreeks aan een versterker hangen? Dan moet je de VINYL500 met een cinch-kabel verbinden met de versterker. Nu even opletten, want er zijn twee cinch-paren (Phono Out en Line Out). Eén is een echte phono-uitgang die je aan een speciale phono-ingang koppelt. Heeft je versterker geen aansluiting voor een draaitafel, dan gebruik je de Line Out cinch-paar.

[ Voor 49% gewijzigd door HvdBent op 18-07-2025 19:10 ]