Ik heb bij en klant echt een bizar probleem waarvan ik echt niet begrijp hoe het ontstaat. Deze klant heeft een Sonicwall TZ570 firewall met diverse security services aanstaan. De website van de Belastingdienst doet het daar meestal niet, zodra ze een laptop niet via bekabeld netwerk maar via een 5G hotspot verbinden werkt de website prima. Zodra ze koppelen aan het bedrade netwerk weer niet. ECHTER, zodra ik op mijn iPhone die aan de WiFi hangt van de klant de website van de belastingdienst opvraag duurt het enkele seconden en laadt hij prima in (iOS 18.5 - Safari). Daarna werkt de website voor ongeveer een half uur (niet echt exact getimed) ook weer op alle systemen via het bedrade netwerk. En daarna herhaalt het probleem zich steeds opnieuw. Na ongeveer een half uur werkt de site niet meer en zodra ik hem dan weer op mijn iPhone open werkt hij weer bij iedereen.... Doe ik niets op mijn iPhone dan blijft de site bij iedereen onbereikbaar. Zo
Het lijkt geen DNS issue te zijn want belastingdienst.nl blijft steeds correct resolven. Het lijkt ook dat de Sonicwall hem niet blokkeert gezien daar niets over wordt gelogd in de Sonicwall logs....
Dit issue speelt ook al meer dan 8 weken, het is dus niet iets tijdelijks.
Iemand ooit zoiets meegemaakt of een idee in welke hoe ik dit moet zoeken...?

Het lijkt geen DNS issue te zijn want belastingdienst.nl blijft steeds correct resolven. Het lijkt ook dat de Sonicwall hem niet blokkeert gezien daar niets over wordt gelogd in de Sonicwall logs....
Dit issue speelt ook al meer dan 8 weken, het is dus niet iets tijdelijks.
Iemand ooit zoiets meegemaakt of een idee in welke hoe ik dit moet zoeken...?