Als van oudsher console- en laptop gamer wil ik nu voor het eerst zelf een desktop in elkaar zitten, zowel bedoeld om op te werken als te gamen. Naast advies over de samenstelling hieronder, ben ik vooral ook op zoek naar advies omtrent monitor-keuze.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken: Office, Teams, browser applicaties, veel tabs tegelijk open en soepel blijven draaien.
Gamen op 1440: met name strategy games (Anno, Total War), maar wil graag ook single player games kunnen spelen die goed draaien (hoeft niet op ultimate, wel mid/high settings).
Overig: downloaden films/series, fotoboeken maken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag rond de €2000. Let op: dit is incl. monitor. Ik ben bereid om meer bij te leggen als dat nodig is. maar liever minder zodat ik evt. nog overhoud voor randapparatuur (kleine geluidsinstallatie, evt. nieuw toetsenbord en muis). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Monitor moet ik erbij kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stevige processor, 32GB RAM en een GPU met 16GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop komt op bureau, vandaar een witte behuizing aangezien dat past bij mijn (werk)kamer. Ik heb gekozen voor Lian Li-behuizing want is goedkoper dan uitvoering: Fractal Design North - Mesh Chalk White.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb me zo goed als mogelijk ingelezen om tot onderstaande lijst te komen, maar advies over de samenstelling is welkom. Ik heb voor een wat prijziger moederbord gekozen vanwege toekomstbestendigheid (pci 5).
Zoals hierboven uitgelegd ben ik ook op zoek naar een geschikte monitor. Monitor in wenslijst heb ik gekozen o.a. vanwege KVM-switch, maar twijfel of een wide-screen zoals uitvoering: Iiyama G-Master GCB3486WQSCP-B1 Zwart prettiger is.
Alle suggesties/aanbevelingen zijn welkom, alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken: Office, Teams, browser applicaties, veel tabs tegelijk open en soepel blijven draaien.
Gamen op 1440: met name strategy games (Anno, Total War), maar wil graag ook single player games kunnen spelen die goed draaien (hoeft niet op ultimate, wel mid/high settings).
Overig: downloaden films/series, fotoboeken maken etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag rond de €2000. Let op: dit is incl. monitor. Ik ben bereid om meer bij te leggen als dat nodig is. maar liever minder zodat ik evt. nog overhoud voor randapparatuur (kleine geluidsinstallatie, evt. nieuw toetsenbord en muis). Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee. Monitor moet ik erbij kopen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Stevige processor, 32GB RAM en een GPU met 16GB.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop komt op bureau, vandaar een witte behuizing aangezien dat past bij mijn (werk)kamer. Ik heb gekozen voor Lian Li-behuizing want is goedkoper dan uitvoering: Fractal Design North - Mesh Chalk White.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb me zo goed als mogelijk ingelezen om tot onderstaande lijst te komen, maar advies over de samenstelling is welkom. Ik heb voor een wat prijziger moederbord gekozen vanwege toekomstbestendigheid (pci 5).
Zoals hierboven uitgelegd ben ik ook op zoek naar een geschikte monitor. Monitor in wenslijst heb ik gekozen o.a. vanwege KVM-switch, maar twijfel of een wide-screen zoals uitvoering: Iiyama G-Master GCB3486WQSCP-B1 Zwart prettiger is.
Alle suggesties/aanbevelingen zijn welkom, alvast bedankt!
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Tray | € 247,83 | € 247,83 |
1 | Moederborden | MSI PRO B850-P WIFI | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Videokaarten | XFX Swift AMD Radeon RX 9070 XT Triple fan Gaming Edition | € 661,99 | € 661,99 |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 217 Wit | € 117,77 | € 117,77 |
1 | Monitors | Gigabyte M27QA ICE Wit | € 279,- | € 279,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 29,22 | € 29,22 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 112,76 | € 112,76 |
1 | Voedingen | Gigabyte UD750GM PG5 (rev. 1.0) | € 81,13 | € 81,13 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 117,99 | € 117,99 |
Totaal | € 1.827,68 |