Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:44
Accu voor Dell Precision 5530
Deze laptop functioneert nog prima maar de accu is op sterven na dood. Al kan ik best een schroevendraaier vasthouden, ik heb nog niet eerder een laptopaccu vervangen en wil er ook geen hele dag mee kwijt zijn.

Vragen:
  • Zouden jullie een huismerk-accu nemen of toch voor een originele Dell gaan? Een originele kost €129,50, is dat het nog waard?
  • Is dit snel zelf te doen of kan ik het beter laten doen, wat het natuurlijk nog duurder maakt?

Beste antwoord (via reinouts op 18-07-2025 16:14)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik kijk naar de disassembly video van deze notebook, dan lijkt het echt vrij makkelijk te zijn om bij die batterij te komen.

Of het het geld waard is hangt natuurlijk er ook nog een beetje vanaf hoe lang je nog met je computer wil doen. Maar voor 130 euro heb je geen nieuwe laptop natuurlijk. Ik zou zelf op zich nog wel een huismerk accu overwegen, zolang die van een betrouwbare plek komt (dus niet van Ome Ali of Temu ofzo).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik kijk naar de disassembly video van deze notebook, dan lijkt het echt vrij makkelijk te zijn om bij die batterij te komen.

Of het het geld waard is hangt natuurlijk er ook nog een beetje vanaf hoe lang je nog met je computer wil doen. Maar voor 130 euro heb je geen nieuwe laptop natuurlijk. Ik zou zelf op zich nog wel een huismerk accu overwegen, zolang die van een betrouwbare plek komt (dus niet van Ome Ali of Temu ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:44
Zeker zou ik hem niet in China bestellen. Ik dacht aan Sygnosis of misschien eentje van het 123accu huismerk.
Edit: Ik ben toch voor een originele Dell gegaan. De 97Wh versie kostte "slechts" €93,45 en dat vind ik nog net wel de moeite waard.

[ Voor 50% gewijzigd door reinouts op 18-07-2025 16:17 . Reden: Update dat ik er een heb gekocht. ]