Zijn dit gerepareerde sterretjes?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 14:12
Mijn vraag

Ik heb een 5 jaar oude occasion gekocht, proefrit gereden en alles. De auto heb ik gisteren opgehaald. Eigenlijk best van slag door het programma van hoes eraf halen en dergelijke dat ik niet meer naar de auto heb gekeken...
en op de terugweg zie ik opeens 2 beschadigingen in de vooruit..
(Ik denk dat ze 5 en 4 mm groot zijn)
Beiden op de vooruit, een in het midden en een net voor de bijrijder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEqGt0VjNHi-qb5hd4PUosjVbVQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29BQYdgjF3lg6omdpZSTnazz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALX-kwRAu1mJG6rzbIRUSO46jfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3imT1lUm2GksDYQT3MW3N9s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhT7nfmBBgEEpxY-iURHo0LVq-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NikTxQhrVNJlbkgq49Ff5ZXg.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een BOVAG bedrijf en er zou een visuele inspectie uitgevoerd, etcetera.
Ik heb het niet gezien tijdens proefrit, misschien was ik verliefd 🤔. Ik denk niet dat ze dat zelf hebben veroorzaakt en genegeerd.
Afgelopen dinsdag heeft het een nieuwe apk gekregen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gemaild met de vraag waarom een kras op een achterlicht niet was verwijderd ook al was dat belooft en dat ik niet snap waar die plekken op de vooruit vandaan komen en wat er aan gedaan kan worden.

Krijg ik een droog antwoord dat ze behandeld zijn en het geen probleem zou moeten vormen. Het rare antwoord over achterlicht laat ik even erbuiten.

Ben ik nou zo'n mierenneuken dat dit voor mijn gevoel beter moet afgehandeld door überhaupt de putjes (beter) te vullen? Visueel en al voelend is het helemaal niet glad. Misschien kan ik iets zien van een poging bij de eerste beschadiging, maar ik denk dat het resultaat beter zou zijn met een diy actie. Dus is dit gevuld?

En is dit iets wat ze gefixed moesten opleveren? Er zit geen garantie op ruiten bij BOVAG, maar garantie gaat toch over iets dat na koop gebeurd?

[ Voor 9% gewijzigd door gr8-jen op 17-07-2025 22:11 . Reden: Foto's toevoegen ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/ruiten
waar zitten de beschadigingen, ja in je raam... Maar waar.

En rij even langs de carglass, zij kunnen je vertellen of het reeds behandeld is.
Of dat het nog moet, en met een beetje redelijke allrisc verzekering is de kans aannemelijk dat het gratis is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57

BCC

jack zomer schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:33:
https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/ruiten
waar zitten de beschadigingen, ja in je raam... Maar waar.

En rij even langs de carglass, zij kunnen je vertellen of het reeds behandeld is.
Of dat het nog moet, en met een beetje redelijke allrisc verzekering is de kans aannemelijk dat het gratis is
Je verzekering is niet gek - ruit schade een week naar aanschaf is gewoon de dealer die de kosten van een ruitafwentelt op jouw verzekering. Dat vergoeden ze echt niet.

Verder is een auto een gebruiksvoorwerp imho - als je hier nu als stress van hebt, wat als er straks een kras opzit nadat je bij de supermarkt geparkeerd hebt ?

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 17-07-2025 21:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Je verzekering is niet gek - ruit schade een week naar aanschaf is gewoon de dealer die de kosten van een ruitafwentelt op jouw verzekering. Dat vergoeden ze echt niet.
wedden? ben op de dag van afsluiten verzekering en de auto ophalen langs carglass gereden.
keurig het sterretje gemaakt, geen kosten.

Maar daarom staat er ook beetje redelijke verzekering...
Of ik het vandaag of over een maand laat maken is niet het verschil.
Het verandert niks aan of ze het betalen.. alleen het moment waneer

[ Voor 19% gewijzigd door jack zomer op 17-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
In de vooruit, de ts is bijgewerkt

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
gr8-jen schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:39:
[...]

In de vooruit, de ts is bijgewerkt
ook dat snap ik. maar waar in de voor ruit.
Maak eens een foto van de gehele ruit, en zet even een stipje of een circle waar het sterretje ongeveer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
BCC schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Verder is een auto een gebruiksvoorwerp imho - als je hier nu als stress van hebt, wat als er straks een kras opzit nadat je bij de supermarkt geparkeerd hebt ?
Ik heb kinderen, dus ik kan er tegen als er iets gebeurt, ik vraag mij vooral af of dit gewoon netter moest opgelost. Voor het eerst een BOVAG bedrijf gebruikt en iets meer ervan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
jack zomer schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:40:
[...]

ook dat snap ik. maar waar in de voor ruit.
Maak eens een foto van de gehele ruit, en zet even een stipje of een circle waar het sterretje ongeveer zit.
Staat ook in ts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhT7nfmBBgEEpxY-iURHo0LVq-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NikTxQhrVNJlbkgq49Ff5ZXg.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dinsdag een apk gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
Het is geen apk afkeurpunt omdat er geen scheur is. (Als ik die apk link goed begrijp).

Ik heb een verzekering die het dekt, maar voor mij is het meer een principe kwestie dat dit niet zo geleverd moet worden en door een (BOVAG) bedrijf beter afgehandeld moet worden.

Het is bekend dat dit niet direct betekent dat er snel een grote scheur komt en de hele ruit moet vervangen, maar ik zie het elke keer dat ik rij en stoor mij eraan.

Binnenkort gaan ze het voor mij fixen (de foto's waren overtuigend genoeg om in te zien dat deze niet behandeld waren) Als ik niets meer van mij laat horen hebben ze het nu wel netjes weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 00:26
Die beschadigingen blijf je overigens zien, behandeld of niet.
Bron: ik die een steentje op een 2 weken oude voorruit kreeg op vakantie in Denemarken. Week na de vakantie direct laten fixen, is altijd zichtbaar gebleven.

Zo mooi onzichtbaar als ze je laten geloven op de carglass reclames wordt het echt niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Sterretje repareren is een (kleine) gok naar het eindresultaat. De ene keer zie je bijna niets, de andere keer blijft het zichtbaar.

Heb zelf betere ervaringen met reparatie in de werkplaats dan op straat. Misschien niet terecht, maar de ene keer dat ik hem op locatie heb laten maken, bleef het meer zichtbaar. Sindsdien altijd naar ze toegegaan, en daarover nooit klachten gehad. Buiten hangt natuurlijk meer af van de weersomstandigheden etc..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1