Goededag medetweakers!
Mijn 2 dames zijn al enige tijd aan het minecraften, ondertussen hebben ze ook curseforge uitgevonden, leuk al die mappen met soms wel 400 mods. Nu is het zo dat dit gewoon niet gaat werken, hoge frame lag plus lage fps maakt het gewoon onspeelbaar tot grote ergernissen van mijn kids. Tijd om hun te gaan verrassen met een nieuw systeem!
Snelle check wat ze nu hebben: I5 6400 - 8gb ram en standaard moederboard.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de PC wordt voornamelijk minecraft + veel mods en soms ook phasmophobia gespeeld, en filmpjes kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zal geen vetpot zijn om hier eerlijk over te zijn, streefrichting is 400 euro, tot ruimte tot 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de ssd's worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een simpel fris systeem waar ze even weer vooruit kunnen, dus cpu / moederboard / geheugen / voeding / kast.
Videokaart komt volgende maand pas aan bod, welke dit wordt ben ik zelf nog niet uit maar hele zware zal dat niet worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor nu ga ik voor AMD, omdat deze systemen toch meer bang for buck hebben
voor de rest eigenlijk niet echt merk gebonden, dus switch naar intel sta ik voor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk gewoon geen, als het een beetje hoorbaar is is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Geen overklok.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon even nachecken of dit systeem mooi genoeg is, of dat er toch iets nog wat beter kan.
En dan komen we natuurlijk bij een lijstje die ik zelf heb opgesteld, let me know of dit prima genoeg is
Bedankt voor jullie aandacht en feedback
Mijn 2 dames zijn al enige tijd aan het minecraften, ondertussen hebben ze ook curseforge uitgevonden, leuk al die mappen met soms wel 400 mods. Nu is het zo dat dit gewoon niet gaat werken, hoge frame lag plus lage fps maakt het gewoon onspeelbaar tot grote ergernissen van mijn kids. Tijd om hun te gaan verrassen met een nieuw systeem!
Snelle check wat ze nu hebben: I5 6400 - 8gb ram en standaard moederboard.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op de PC wordt voornamelijk minecraft + veel mods en soms ook phasmophobia gespeeld, en filmpjes kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het zal geen vetpot zijn om hier eerlijk over te zijn, streefrichting is 400 euro, tot ruimte tot 500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen de ssd's worden meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon een simpel fris systeem waar ze even weer vooruit kunnen, dus cpu / moederboard / geheugen / voeding / kast.
Videokaart komt volgende maand pas aan bod, welke dit wordt ben ik zelf nog niet uit maar hele zware zal dat niet worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor nu ga ik voor AMD, omdat deze systemen toch meer bang for buck hebben
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eigenlijk gewoon geen, als het een beetje hoorbaar is is dat geen probleem.
Ga je overklokken?
Geen overklok.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon even nachecken of dit systeem mooi genoeg is, of dat er toch iets nog wat beter kan.
En dan komen we natuurlijk bij een lijstje die ik zelf heb opgesteld, let me know of dit prima genoeg is
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8500G Boxed | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M D3HP | € 110,99 | € 110,99 |
1 | Behuizingen | Aerocool Hexform (inclusief 3x 120mm FRGB fans) | € 31,- | € 31,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF552C40BBK2-16 | € 50,74 | € 50,74 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W CM | € 52,37 | € 52,37 |
Totaal | € 385,- |
Bedankt voor jullie aandacht en feedback