Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Voor mijn zoon heb ik een Apple Watch met cellular besteld. Het idee is dat hij met dat ding kan bellen, berichten kan versturen (en nog wat handige dingen), zonder dat hij gelijk een telefoon krijgt waar youtube, social media en verslavende spelletjes op staan. Ik heb gezien dat een Watch eSim ondersteund, en dat er een pagina how to set up an Apple Watch for a family member bestaat. Dus alles ok... dacht ik.

Maar toen belde ik Vodafone om te vragen hoe ik een eSim voor een watch kon krijgen. En dat blijkt lastig, sowieso om iemand aan het verstand te krijgen dat je een Watch wil gebruiken zonder iPhone. Maar blijkbaar is het alleen mogelijk om het horloge te laten bellen met een multisim-abonnement.

Wat zou ik het liefs willen?
Een prepaid-nummer met e-sim voor de watch.

Wat heb je zelf uitgezocht
Dat dat lastig wordt. Plan B is om een multisim-abonnement te nemen en dat via een telefoon in te stellen. De vraag is dan of dat in te stellen is van mijn iPhone (ik vrees dat het een hoop gedoe wordt met wisselen van Apple ID). Of dat ik beter op zoek kan naar een afgeragde iPhone die vervolgens in de la beland.

In Duitsland verkoopt Vodafone overigens wel watches met een eigen nummer, speciaal voor kinderen. Dat is nog plan C, om hem een Duits nummer te geven. Maar goed, ik ben benieuwd of jullie ideeen hebben voor de beste manier om een Apple Watch met een eigen telefoonnummer aan het bellen te krijgen.

Regeren is vooruitschuiven

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dit kan niet. De watch is in NL altijd een verlenging van je iPhone en is niet los te gebruiken.

Wat ze in Duitsland aanbieden is hier helaas niet beschikbaar.
Wacht er persoonlijk ook al langer op.

[ Voor 35% gewijzigd door Donstil op 17-07-2025 20:43 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Ok, dus er is een iPhone nodig. Zou dat mijn eigen iPhone kunnen zijn, of is het handiger om een refurbished iphone SE op de kop te tikken? Dat voelt wat suf, die telefoon gaat verder niet worden gebruikt, behalve voor het instellen. Als je die telefoon uitzet is het horloge toch wel gewoon "los te gebruiken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
T-MOB schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:14:
Ok, dus er is een iPhone nodig. Zou dat mijn eigen iPhone kunnen zijn, of is het handiger om een refurbished iphone SE op de kop te tikken? Dat voelt wat suf, die telefoon gaat verder niet worden gebruikt, behalve voor het instellen. Als je die telefoon uitzet is het horloge toch wel gewoon "los te gebruiken".
Dat werkt deels. Want sommige apps zijn afhankelijk van een iPhone op dat moment, bijvoorbeeld als ze geen native app hebben.

Ook heb je een abonnement nodig op je iPhone met de watch module als uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Donstil schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:58:
[...]
Dat werkt deels. Want sommige apps zijn afhankelijk van een iPhone op dat moment, bijvoorbeeld als ze geen native app hebben.
Dat lijkt me logisch, en dat is precies de bedoeling. Bellen, berichten en de achterdeur openen is alles wat het hoeft te kunnen. Ik kan wel wat uilteggen over wat ik wil en waarom hoor. Mijn zoon gaat naar groep 7, kan zelfstandig naar school, naar huis, naar vriendjes fietsen. Ik wil niet meer naar het schoolplein om weer alleen terug te fietsen omdat hij bij Pietje gaat spelen. Dan krijg ik liever een berichtje of belletje, en als ik me afvraag waar hij blijft wil ik hem kunnen bellen/berichten. Er zijn verschillende oplossingen voor dit "probleem":

- een dumbphone maar meneer heeft liever een horloge, en dat raak je ook minder snel kwijt.
- speciale kinderhorloges; helaas zijn deze meestal gevuld met spelletjes. maar wat ik ergerlijker vind, het zijn ook GPS trackers die continu hun locatie uploaden naar de gelieerde dienst. En zonder die dienst geen berichten.
- SOS-horloges voor senioren; Op zich een acceptabele oplossing. 10 voorgeprogrammeerde nummers en een paniekknop die ze 1 voor 1 afbelt. Maar die kosten ook 200 euro. Dan liever een Apple Watch met wat meer mogelijkheden.

Dat niet alles uit het horloge gehaald wordt is verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:20
Ik lees even mee. Basis functionaliteit volstaat. Bellen, berichten, find my, Maps ofzo. https://www.apple.com/apple-watch-for-your-kids/
Zou het zelfde willen voor onze zoon. Was vorige week ook op zoek maar kwam niet helemaal verder er mee.

[ Voor 32% gewijzigd door The Fatal op 18-07-2025 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Fatal schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 04:41:
Ik lees even mee. Basis functionaliteit volstaat. Bellen, berichten, find my, Maps ofzo. https://www.apple.com/apple-watch-for-your-kids/
Zou het zelfde willen voor onze zoon. Was vorige week ook op zoek maar kwam niet helemaal verder er mee.
Watch for kids zou ik ook graag willen maar dat is hier helaas niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:35
Let op dat je in Nederland dan twee simkaarten bij je abo moet hebben.
Mijn vrouw heeft een iPhone en een Apple Watch. De iPhone heeft de sim-kaart en de Watch heeft een eSim.
Ze betaald 5 euro voor die laatste. Ze kan er ook los mee bellen, maar blijft aan haar telefoon gekoppeld.
Denk dat iedere grote provider dit sowieso wel ondersteund.

Voor onze dochter hebben we sinds ze jong is een GPS horloge van one2track. Niet perse om haar te volgen, maar wel als er wat zou zijn dat we weten waar ze is. Ze kan er zelf mee bellen en berichten sturen en dat gaat prima. Ze heeft ondertussen wel een mobiel (even, alsof een Google je bijvoorbeeld niet tracked), maar pakt soms toch voor het gemak dat horloge mee.
Maar overigens snap ik zeker waarom je zoiets niet zou willen.

Maar goed, Apple watch kant of noem een willekeurig ander Android merk bijvoorbeeld met mobiele telefonie functies kunnen met een esim gewoon bellen en dergelijke. Je moet alleen 5 euro meer meerekenen op dat abonnement. Mee liften op je eigen abo zou ik niet doen, behalve als iedereen in het gezin bij dezelfde zit en je daardoor kortingen krijgt of extra's.

tldr:
Klopt wat je ondervonden hebt en een oude iphone en een apple watch in de la zullen waarschijnlijk je uiteindelijke oplossing gaan zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 18-07-2025 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyDC
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-08 12:47
Hallo iedereen,
Ik had mijn man en mezelf getrakteerd op een apple iwatch 10 ,ook met de bedoeling om onze smartphone niet mee te sleuren op vakantie en die te laten liggen in de hotelkamer om naar het zwembad ,strand of te gaan eten .
Handsfree en makkelijk dacht ik.
Tot ik een Telenet winkel moest zijn en vroeg om e sim te installeren,dit kan bij mijn ONE For .. abonnement gratis.
Ik ben zonder buiten gegaan omdat dit toch enkel maar lukt als je Bluetooth aan staat zij die verkoper.
Ikzelf ben er nog niet van overtuigd dat je deze 2 toestellen telkens moet meesleuren .welk nut heeft het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 18:45
@NancyDC Heeft de Watch die je kocht ook cellulair?
Anders kan hetgeen wat jij wilt niet idd dan moet je horloge nog contact maken met je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NancyDC
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-08 12:47
Hallo, mijn Watch heeft idd cellulair,bedankt voor uw reactie
Pagina: 1