Solaredge niet zichtbaar na verwijderen uit apparaten lijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26
HELP
Alles hier over Victron doorgelezen maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden.
Solaredge omvormers niet meer zichtbaar na "verwijderen" in "Apparaten lijst"
Ik heb wat WiFi netwerk problemen gehad, SE omvormers niet meer gezien en dacht ik verwijder ze en dan weer verbinden...not.
De omvormers zijn nu weer goed zichtbaar op mijn netwerk maar de Victron Cerbo ziet ze niet meer.
Blijkbaar op een "Not in this installation" lijst? De namen die ik ze gegeven heb nog wel zichtbaar onder Remoteconsole | integraties | PV-Omvormers. En in de VRM instances list als "niet verbonden"
Ik heb de IP adressen handmatig ingevoerd omdat ze niet gevonden worden, ze zitten op het zelfde netwerk als de Cerbo (V3.63)
Alles al eens uitgezet en weer aan, geen soelaas.

Als plan B oplossing heb ik bedacht de Cerbo terug naar fabriek instellingen en een nieuwe installatie aan maken maar dat durf ik nog niet....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSNx6wScdbmHZP_hoBamDiOBYhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1YWVm07nfcbaWmTTAUCOvHG2.png?f=fotoalbum_large

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoudseHoeve
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-08 20:26
Eindelijk werkt het.
Paar dagen terug op de SE omvormers de sunspec en modbus tcp uit gezet.
Nu eindelijk de ethernet kabel bij de omvormers uitgekomen.
Beide nu via ethernet aangesloten, met statisch IP nummers.
Sunspect (126) en modbus-TCP (502) weer ingesteld.
De Wifi inlog op de SE omvormers laten vergeten (anders ziet de cerbo er 4 ...)

Binnen een paar minuten alles verbonden !

Pffft hopelijk gaan de voorspellingen nu beter werken....

~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin