TijsZonderH schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 19:24:
[...]
Er spat zoveel cynisme en aannames van je comment af dat ik vermoed dat je je mening al lang en breed klaar hebt, maar ik wil best uitleggen dat als we daadwerkelijk 'clicks en reacties willen uitlokken' we heel wat meer uit de kast kunnen halen. Dat doen we nooit. We zoeken uiteraard altijd de balans tussen een aansprekende en een volledige titel.
De eerste reacties op het artikel lieten duidelijk zien dat die balans doorgeslagen was. De reden dat ik vervolgens aannam dat hiervoor bewust gekozen was, is omdat het niet om een willekeurige comment ging, maar een titel van een journalist van een professionele redactie.
Counterpunt daarnaast: als je als titel 'GPT-NL wordt getraind op Nederlandse media' kun je ook weer zeggen dat die niet volledig is, want tsja, daar staan niet in welke media dat zijn.
Dat is een titel die grappig genoeg wel werkt. Maar vervang 'Nederlandse media' met 'NDP Nieuwsmedia' en het is nog beter. Een artikel over GPT-NL zal al interessant genoeg zijn om lezers te trekken. Het is dus niet erg dat sommige tweakers niet bekend zijn met de term 'NDP Nieuwsmedia'.
Hoe kom je er trouwens bij dat een titel volledig moet zijn? Waar het om gaat is dat lezers niet op het verkeerde been worden gezet en iets anders lijkt te suggereren. Bedoeld of niet.